پیشنهاد مولاوردی درباره زنان زندانی جرایم غیرعمد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از ستاد مردمی رسیدگی به امور و کمک به زندانیان دیه گفت: امیدوارم در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و بهار طبیعت برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قدم برداشته شود و در این حرکت معاونت امور زنان و خانواده پیشقدم خواهد شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی امروز در بازدید از ستاد مردمی رسیدگی به امور و کمک به زندانیان دیه درباره فرهنگ‌سازی عمومی برای کمک به آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان و توانمند سازی آنان و کمک به آزادی زنان زندانی غیر عمد از دغدغه‌های این معاونت است.

وی با اشاره به برنامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار زندانیان جرائم غیر عمد اظهارکرد: در یک سال گذشته طبق تفاهمنامه‌ای با انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان تلاش کردیم تا با بررسی وضعیت این خانواده‌ها در زمینه حمایت و توانمندسازی آنان اقدام لازم صورت گیرد و طبق تفاهم نامه آتی با ستاد دیه کشور تمرکز و برنامه ریزی برای کمک به آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد و بازگشت آن‌ها به کانون خانواده‌هایشان در همکاری مشترک و هم افزایی مناسب صورت خواهد گرفت.

مولاوردی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: مردم ثابت کرده‌اند که همواره در کمک به امور خیر پیشگام هستند و مسئولان نیز می‌توانند در همراهی با مردم به تقویت فرهنگ بخشش و ایثار کمک کنند.
در این دیدار سعدالله جولایی – رییس ستاد دیه کشور هم با اشاره به نقش این ستاد درترویج فرهنگ بخشش و حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهارکرد: به دلایل عدیده امروزه افرادی در زندان‌ها هستند که مستحق چنین شرایطی نیستند و این مسئولیت همه ما به عنوان خادمان ملت است که برای آزادی این افراد و بازگشت آنها به کانون خانواده و جامعه تلاش کنیم. اهتمام مسئولان در این مسیر موجب می شود تا برای فرهنگسازی و اعتماد عمومی جهت حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قدم های موثری برداشته شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، در جریان این بازدید گزارشی از وضعیت زنان زندانی بنابر تفکیک شرایط و جرائم موضوعی و مشکلات آنها ارایه شد.

 
/انتهای متن/
درج نظر