این زنان محجبه ‘فاحشه های المپیک’ لقب گرفتند!

روحانیون محافظه‌کار مسلمان در عربستان، با ورزش زنان مخالفند، و استدلال آنها این است که ورزش زنان در تعارض با فطرت آنهاست و بی‌عفتی است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش رویداد، اولین حضور زنان ورزشکار عربستانی در مراسم افتتاحیه المپیک، باعث شد منازعاتی در فضای مجازی در همین‌باره شکل بگیرد، از طرفی بسیاری از اسلام‌گرایان محافظه‌کار ضمن تقبیح این حرکت، آن را ننگ‌آور دانستند؛ از طرفی دیگر، برخی نیز به ستایش این اقدام پرداختند.
وجدان على، سراج عبد الرحیم شهرخانى، که در رشته جودو و در دسته 78+ کیلوگرم مسابقه می‌دهد و سارة عطار که در دوی 800 متر شرکت می‌کند، به همراه کاروان ورزشی عربستان، در مراسم افتتاحیه بازی‌ها در لندن پشت سر هیئت متشکل از مردان ملی‌پوش عربستانی رژه رفتند.
روحانیون محافظه‌کار مسلمان در عربستان، با ورزش زنان مخالفند، و استدلال آنها این است که ورزش زنان در تعارض با فطرت آنهاست و بی‌عفتی است.
این دیدگاه در شبکه‌های اجتماعی از جمله تویتر نیز در میان آنها بازتاب داشته است، به گونه‌ای که نظراتی در آن منعکس گردیده است که حاوی این پیام‌هاست: «فاحشه‌های المپیک»، « هیچکس نباید تردید کند که این حضور آنها بی‌حیایی و گناه کبیره می‌باشد» .
اما بسیاری نیز به دفاع از حرکت آنها برخواستند و به مقابله با پیام‌های مخالفین روی آوردند و آنرا حرکتی تاریخی و افتخارآمیز توصیف کردند.
تا قبل از امسال، عربستان به همراه دو کشور برونئی و قطر تاکنون هیچ زنی را به مسابقات المپیک نفرستاده بود. که دو کشور دیگر، زودتر از عربستان پذیرفته بودند که نماینده‌های ملی آنها شامل زنان نیز می‌شود.
پیش از این گروه‌های حقوق بشری، از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته بودند که کشورهایی که زنان خود را اعزام نمی‌کنند، از المپیک محروم شوند./انتهای متن/
درج نظر