بانوان ایرانی در تولید ناخالص ملی سهم ناچیزی دارند

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به سهم ناچیز بانوان ایرانی در تولید ناخالص ملی گفت: شایسته نیست که بانوی ارزشمندی که کارآفرین است تسهیلات با بهره بالا دریافت کند.

0
به گزارش به دخت به نقل از تسنیم از اصفهان، عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر امروز در نخستین همایش ملی “جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار” با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان معاونت بانوان و امور جوانان را راه‌اندازی کرده است، اظهار داشت: معاونت بانوان اتاق رسالت خود را به خوبی ایفا کرده و در جمع کارآفرینان برتر نیز تعداد زیادی از بانوان حضور دارند، در این راستا نواقص قانونی و مشکلاتی وجود دارد.

عبد الوهاب سهل آبادی

وی افزود: به مهمانان خارجی که به اصفهان می‌آیند می‌گویم که زنان این منطقه به حجاب پایبند بوده و اقتدار خود را حفظ کرده‌اند،� در جنگ تحمیلی نیز نقش زنان ایرانی کمتر از مردان نبوده است، زنان این سرزمین در کنار کار اجتماعی در فعالیت‌های اقتصادی نیز بسیار فعال هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شایسته نیست که بانوی ارزشمندی که کارآفرین است تسهیلات با بهره بالا دریافت کند و یا اینکه صادرکننده نمونه برای اخذ وام دچار مشکل باشد، اگر به دنبال موفقیت هستید باید حمایت‌های لازم را انجام دهید، حق مسلم بانوان است که بتوانند رسالت‌شان را اجرا کند، امیدوار هستیم مجلسی که اکنون تقریبا با دولت همراه است بتواند قوانین خاصی ایجاد کند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه متاسفانه سهم بانوان کشورمان در تولید ناخالص ملی در جهان بسیار پایین است، بیان کرد: برخی می‌گویند که استان اصفهان سنتی است اما اصفهان بیشتر مذهبی بوده تا سنتی، رشد در استان مذهبی هم به مراتب بیشتر است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی ایرانیان حماسه‌آفرینی است، اظهار داشت: نقش زنان در مهم‌ترین حماسه‌های تاریخ معاصر ایران بر همگان آشکار است، در همین راستا به یک حماسه دیگر که اقتصادی است نیاز داریم تا اقتصاد مقاومتی محقق نشود کارها پیش نخواهد رفت.

زهرا سعیدی افزود: باید خروجی عملکرد بانوان کارآفرین در اختیار مردم قرار گیرد، در همین راستا اگر بانویی کارآفرینی کرد و چه موفق بشود چه شکست بخورد عملکرد او برای مردم مشخص باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان نه تنها نیمی از جامعه هستند بلکه مربی نیمی دیگر نیز هستند، خاطرنشان کرد: بانوان سهم مهمی در ایجاد فرهنگ اشتغال دارند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به اینکه ماموریت‌مان در اتاق بازرگانی اصفهان توانمندسازی بانوان است، اظهار داشت: اگر توسعه‌ای برای آینده در نظر داریم باید به این حوزه توجه ویژه شود، نهال توسعه در خانواده‌ها توسط بانوان گذاشته می‌شود.

زهرا اخوان‌نسب افزود: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم افراد توانمند داشته باشیم و این افراد که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند فرزندان پرسشگر و جویای حقیقت و خلاقیت تربیت می‌کند، یونسکو در سال 2017 بر 6 حوزه سواد تاکید ویژه دارد.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم آینده را به بهترین شکل بسازیم باید به آینده پژوهی بانوان توجه ویژه کنیم، تصریح کرد: با این کار می‌توانیم استراتژی مناسب برای آینده کشورمان ترسیم کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر