برگزیدگان زن اسکار 2017 مشخص شدند

شب گذشته مراسم اعلام برندگان هشتادو نهمین دوره جوایز سینمایی اسکار در تئاتر هالیوود برگزار شد، با معرفی برگزیدگانی از زنان و نیز فیلم فروشنده به عنوان فیلم برگزیده خارجی.

0

در مراسم اسکار 2017،  فیلم موزیکال «لالا لند» با نامزدی در 14 شاخه پیشتاز بود و پس از آن دو فیلم «مهتاب» و «ورود» هر کدام با 8 نامزدی، فیلم‌های «منچستر کنار دریا»، «شیر»و «ستیغ‌اره‌ای» با 6 نامزدی و «حصارها» با 4 نامزدی قرار داشتند.

بعد از معرفی نامزدهای امسال، مهم ترین و بزرگ ترین جایزه به فیلم «لالا لند» ساخته دیمین شزل رسید؛ اما در اتفاقی عجیب اعلام شد که اسم فیلم اشتباهی خوانده شده و «مهتاب» بهترین فیلم سال شد.

اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی به «فروشنده» رسید و این  دومین اسکار اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده  بود.

دیمین شزل، کارگردان فیلم لالالند، جوانترین کارگردانی است که تا امروز موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان اسکار شده است . فیلم او لالالند رکورددار کسب اسکار در مراسم 2017 شد. جایزه بهترین کارگردانی هم به او  برای این فیلم  رسید.

  

اما استون، بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “لالا لند” بود که ششمین اسکار “لالا لند” را دریافت کرد.

هر دو اسکار نقش مکمل هم به بازیگران سیاه پوست اهدا شد.

وایولا دیویس جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن امسال را به دست آورد  برای ایفای نقش در فیلم “نرده ها” .

انوشه انصاری و فیروز نادری به عنوان نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اسکار حضور داشتند و برای دریافت جایزه اسکار روی صحنه رفتند.

انصاری نامه در این مراسم اصغر فرهادی را خواند که در آن فرهادی دلیل عدم حضورش را احترام به مردم ایران و شش کشوری دانست که توسط قانون جدید ترامپ نمی توانند به آمریکا سفر کنند.

فرهادی در نامه اش نوشته تقسیم دنیا به ما و دیگران باعث ایجاد ترس می شود.

در این مراسم با پخش تصاویری از مرحوم عباس کیارستمی به این فیلمساز فقید ایرانی  ادای احترام شد.

/انتهای متن/

 

درج نظر