این هفت نشانه می گوید شما بیمار شده اید

می دانید که بدن شما هوش خاصی برای تشخیص سلامتی تان دارد و هر وقت این سلامتی به خطر بیفتد، بدن علامت هایی را برای اگاهی شما می فرستد؟

0

هر زمانی که مشکلی در کار باشد، هوش سلامتی بدن شما، سعی بر فرستادن سیگنالی به شما دارد که خطری ممکن است در کمین سلامتی تان باشد.

اما مشکل چیست؟

برای شروع و نمونه، بر حسب تحقیقی که بنیاد خانواده قیصر انجام داده، خانم ها ممکن است به دلایلی از مراجعه کردن به پزشک خودداری کنند مثلا به این دلیل که سرشان شلوغ است و یا نمی توانند  یک روز مرخصی بگیرند.

اما باید به یاد داشته باشید که پزشکان می گویند تشخیص زود هنگام قبل از آنکه بیماری جدی ای بروز یابد، بسیار مهم است. اگر به موقع تشخیص زود هنگام صورت نگیرد، می تواند گاهی اثرات و جبران ناپذیری بر جای بگذارد.پس در صورت مشاهده موردی نامعمول، آن را به عنوان یک هشدار جدی در نظر بگیرید تا علت بیماری درست معلوم شود.

اما آن علائم هشدار دهنده و مهم:

  • تورم و باد کردگی پاها:

آیا دست و پاهای شما به نظر می رسند که ورم کرده اند؟ این حالت ادما نامیده می شود. این می تواند نشانه ای از مشکل غده تیروئیدتان باشد و یا خطر جدی تری که مربوط به کلیه ها و قلب است. پس لازم است که به پزشک مربوطه مراجعه کنید. وقتی که اختلالات مربوط به تیروئید تحت کنترل درآید، روش های درمان می تواند از مصرف دارو تا شروع انجام برنامه روزانه ورزشی خاص را در بربگیرد.

  • انگشتان دست:

 دست نگه دارید! بدن تان در حال دادن اطلاعات سلامتی از طریق اندازه بلندی و طول انگشتان دست تان است؟

بله، امکان دارد و این موضوع  را مطالعه انجام شده از سوی دانشگاه ناتینگهام می گوید. این تحقیق می گوید در صورتی که انگشتی که حلقه ازدواج در آن است بلند تر از انگشت اشاره باشد، می تواند نشانه آن باشد که شما در خطر پوکی استخوان قرار دارید که مخصوصا در ناحیه زانوها مشهود تر است. اکنون به توصیه ما عمل کنید. سعی کنید که روزانه حرکات ورزشی منظمی را انجام دهید و وزن خود را کنترل کنید. به این ترتیب از بیماری پیشگیری کرده و آن را به تاخیر می اندازید. اما مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.

  • میل فراوان به خوردن یخ:

پزشکان می گویند اگر همیشه سراغ فریزر خود می روید برای خودرن یخ، این می تواند نشانه آن باشد که شما کمبود و فقر آهن دارید. چرا؟ افرادی که دچار فقر شدید آهن هستند اغلب بیماری پیکا دارند. این، بیماری ای است که شما ویار و هوس خوردن چیزهایی را دارید که ارزش غذایی ندارند مانند یخ. حتی گاهی افرادبه دنبال موادی مانند خاک و یا کاغذ هستند که از یخ هم بدترند.افزودن غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز، سبزیجات، سریال های دارای مکمل آهن به برنامه غذایی تان برای این مشکل موثر است. اگر به همراه مواد نام برده شده ویتامین C هم مصرف کنید به جذب بهتر آهن بدن کمک می کند.

  • چین و چروک:

بله درست است بیشتر زیبایی شماست که به پوست مربوط است. اما گاهی آنچه که در بیرون بدن تان روی می دهد در حقیقت می تواند نشانه ای باشد از آنچه که در درون بدن اتفاق می افتد. بیشتر چین و چروک ها نشانه بالا رفتن سن و سال است. اما مطالعه ای که صورت گرفته دلیلی متفاوت را نشان می دهد و آن فشار خون بالاست.

بر اساس تحقیق انجام گرفته، زنانی که در بالای بازوهای خود که کمتر در معرض نور خورشید است، چین و چروک زیاد داشته باشند، این  می تواند دلیلی بر وجود فشار خون بالا باشد. پس بایستی فورا به متخصص مراجعه کنند و از خوردن نمک و سوسیس و کالباس هم بپرهیزند.

  • بوی بد نفس:

 بوی بد دهان می تواند نشانه آماس لثه باشد. زمانی که شما به بهداشت دهان خود رسیدگی نکنید، آماس لثه می تواند به مشکل جدی  و حاد بیماری لثه تبدیل شود. در نتیجه دندان ممکن است که شما دندان خود را از دست بدهید. پس همواره مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.

  • ادرار تیره:

رنگ ادرار مهم است و باید به آن توجه کرد. شاید رنگ تیره ادرار نشانه آن است که بدن تان آب زیادی را تبخیر می کند . در چنین مواردی زیاد آب بنوشید. اما رنگ تیره ادرار می تواند ناشی از وجود خون در ادرار هم باشد که می تواند مشکلی نهفته را برای کبد و یا کلیه ها نشان دهد. پس باید به پزشک مراجعه کنید. اما اگر می خواهید که بهتر مراقب سلامت کلیه ها باشید، آب زیاد بنوشید، غذای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید.

  • مدفوع سیاه:

به رنگ مدفوع توجه کنید و آن را پشت گوش نیندازید. رنگ مدفوع اگر تیره است، می تواند دلیلی بر خون ریزی داخلی باشد که معمولا به زخم معده مربوط است. پس به پزشک مربوطه مراجعه کرده و از خوردن غذاهای پرادویه بپرهیزید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر