آزار جنسی صدها ورزشکار زن آمریکایی به دست پزشک تیم ژیمناستیک این کشور

جان مانلی وکیل مدافع کالیفرنیا بدنبال افشاگری های جدید از سوء استفاده جنسی از دختران و زنان ورزشکار گفت: پزشک سابق تیم ژیمناستیک آمریکا صدها زن و دختر را برای بیش از دو دهه مورد آزار جنسی قرار داده است.

0
به گزارش به دخت به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، جان مانلی وکیل بیش از 40 زن که علیه فدراسیون ژیمناستیک آمریکا به علت کوتاهی در حمایت از موکلان وی اقامه دعوی کرده است، گفت:‌ لورنس ناسار پزشک سابق تیم صدها زن را در مدت بیش از دو دهه مورد آزار جنسی قرارداده است. برخی از این زنان المپیکی هستند و دستکم یکی از آنها فقط 9 سال داشته است.


شبکه خبری سی بی اس آمریکا گزارش داد، سه عضو سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا از جمله یک مدال آور المپیک از جزییات آزار جنسی خود به دست پزشک سابق تیم پرده برداشتند.
مانلی گفت: می دانیم که دستکم 60 زن قدم پیش گذاشته اند، ولی طبق برآورد من صدها یا احتمالا بیشتر از این تعداد مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. به اعتقاد من او از سال 1996 اعضای تمام تیم های المپیک آمریکا را مورد آزار قرار داده است.
ناسار 53 ساله،‌ نوامبر گذشته به جرم سوء استفاده جنسی از یک کودک در میشیگان دستگیر شد. در ماه دسامبر نیز در دادگاه فدرال به اتهام پورنوگرافی کودکان علیه او کیفرخواست صادر شد.
چندین زن با ارائه دادخواست هایی، از ناسار به علت آزار جنسی آنها شکایت کرده اند. او از سال 1996 تا 2015 پزشک تیم المپیک آمریکا بوده است.
ناسار این اتهامات را رد کرد و گفت که فقط اقدامات پزشکی را انجام داده است.
جسیکا هوارد قهرمان ژیمناستیک آمریکا از سال 1999 تا2001 که در حال حاضر 33 سال دارد، در گفت و گویی جزییات آزار جنسی خود را به دست این پزشک شرح داد.
ژانت آنتولین که از سال 1995 تا 2000 در تیم ژیمناستیک آمریکا حضور داشته و با این تیم قهرمان جهان در سال 1999 شده است، گفت که به ناسار اعتماد کردم و مورد آزار او قرار گرفتم.
سومین زن نیز در مورد همین ماجرا با شبکه سی بی اس گفتگو کرد، اما نام او فاش نشده است.
نوجوانان آمریکایی در چهار دوره گذشته بازیهای المپیک قهرمان شدند.
در حالی که تحقیقات در دادگاه فدرال در باره ناسار ادامه دارد، دادخواستی در ماه اکتبر گذشته از طرف مانلی علیه فدراسیون ژیمناستیک آمریکا و مربیان تیم به علت کوتاهی در نظارت بر ناسار مطرح شده است. براساس این دادخواست، این افراد تا حدودی در ایجاد فرهنگی که به ناسار فرصت آزار جنسی زنان را داد، مقصر بوده اند.
مانلی گفت: سوال این است که چه کسی بر او نظارت می کرد و پاسخ این است که هیچ کس.
فدراسیون ژیمناستیک آمریکا اخیرا اعلام کرد در 28 ژوئیه 2015 پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را در مورد ناسار مطلع کرده و روز بعد او از فعالیت در تیم ملی برکنار شده است.
مانلی به واشنگتن پست گفت فاصله زمانی بین تاریخ اطلاع فدراسیون ژیمناستیک آمریکا از این ماجرا و مراجعه به اف بی آ زیاد است.
وی گفت: واقعیت این است که آنها همچنان به گونه ای رفتار می کنند که گویا در این ماجرا هیچ تقصیری ندارند و هنوز پنهان کاری می کنند.

/انتهای متن/

درج نظر