چگونه رابطه عاشقانه با همسرتان را حفظ کنید؟

در اثر مرور زمان رابطه همسران با هم می تواند یکنواخت و خسته کننده شود. آیا راهی هست برای این که شور و هیجان و گرمی روزهای اول ازدواج را در رابطه با همسرتان داشته باشید؟

0

هر کس بگوید برقراری رابطه عاشقانه دائمی با همسر کاری ساده  و آسان است، احتمالا دروغ می گوید. داشتن یک رابطه  مهیج و پرشور همیشگی اصلا کار راحتی نیست.
سوال این است که آیا واقعا امکان دارد که رابطه عاشقانه را پس از آنکه روزهای شاد و مهیج اول ازدواج، به پایان رسیده، ادامه داد؟
نگاهی به برخی راهکارها برای باز گردانیدن عشق ، علاقه و تفاهم در یک رابطه عاشقانه در زندگی مشترک می اندازیم:

1- به موقع حرف مناسب بزنید و تحسین کنید:
 تعریف و ستودن شریک زندگی تان پس از جنگ و مرافعه ای بزرگ می تواند بر زخم او مرهم و مسکن باشد. پس به دنبال زمان درست برای ناز کشیدن ازعشق زندگی خود باشید. برای مثال می توانید از مدل موهای همسر خود قبل از آنکه خانه را برای رفتن به محل کار ترک کند، تعریف کنید.  این تحسین های شما به راستی معجزه می کند.

2- دستان یکدیگر را هنگام دعوا بگیرید:
در دست نگه داشتن دستان شریک زندگی تان خود مانع بروز خشم و عصبانیت شدید در طول دعوا و نزاع خانوادگی خواهد شد. این کار نه تنها تاثیری آرام کننده و تسکین دهنده دارد، بلکه عشق میان زوجین را گسترش می دهد.

3- نوشتن نامه عاشقانه:
یکی از آسان ترین راه ها برای بازگردانیدن مهربانی و عشق، نوشتن نامه های جذاب و مهربانانه برای شریک زندگی تان است. هیچ چیزی جالب تر و موثرتر از قرار دادن نامه های عاشقانه روی در یخچال یا آینه نیست.

4- شنونده خوبی باشید:
بعضی از بزرگترین دعوا و مرافعه ها می تواند حل شود زمانی که یکی از شما کوتاه می آید و می گذارد دیگری صحبت کند. گفتگوی دوستانه و در کمال آرامش بسیار بهتر از جدال و نزاع لفظی از روی خشم و عصبانیت است.

5- رابطه جنسی:
عشق ورزی را تنها یک وظیفه ندانید. برای گرم کردن رابطه خود راه های زیادی وجود دارد. از تماس های لمسی به شکل های مختلف می توانید برای گرم شدن رابطه تان بهره بگیرید.

6- داشتن اعتماد به نفس:
سعی کنید با داشتن اعتماد به نفس بالا هر گونه مشکل عاطفی، شخصی و مالی را مدیریت کنید. اگر در برخورد با مسائل سست عمل کنید و به هنگام مواجهه با تنگناهای زندگی کاهلی کنید، شاید شریک تان عشقش نسبت به شما کم شود. اما اگر اعتماد به نفس بالا داشته و شجاعانه با مسائل برخورد کنید، آنها هر اندازه که سخت و دشوار باشند، در برابر شما به زانو در می آیند و شما انگار معجزه کرده اید.

7- اشتباهات خود را بپذیرید:
بشر جایز الخطاست و پذیرفتن کارهای اشتباه و غلط خود مخصوصا در برابر شریک زندگی تان غلط نیست، بلکه بیشتر روشی عاقلانه و هوشمندانه برای مرمت و باز سازی مسائل و مشکلات است.

8- حسادت نورزید:
فضولی  و تفحص کردن در میان پیام های تلفن همراه شریک تان و نیز کندو کاو در میزان دارایی و پول و حساب اینترنتی او شما را به جایی نخواهد رساند. بهتر است اگر از موضوعی می خواهید باخبر شوید، در جلوی چشم او باشد و رودررو با همسرتان مطرح کنید. هر اندازه شما در رابطه با همسر خود ایمن تر و محکم تر برخورد کنید، به همان اندازه شریک تان در کنار شما احساس راحتی خواهد داشت.

9- گاهی با یکدیگر بیرون بروید:
حتما نخستین روزهای ملاقات و آشنایی با همسرتان را به خاطر دارید . شاید یادتان باشد هنوز فیلمی را که در سینما دیدد و اصلا هم خوب نبود و یا ذرت سردی را که خوردید. این کارها و تکرار آن هنوز معجزه می کند. پس چرا تکرارش نکنید؟ زمانی را برای باهم بودن و رفتن به رستوران و اماکنی نظیر آن اختصاص دهید.

10- مشترکا به یک تفریح جدید و ساده بروید:
 از انجام  یک نوبت آشپزی تا رفتن به کلاس های گوناگون مهارتی و یا باشگاه ورزشی فعالیت های بسیاری وجود دارند که شما و همسرتاتن با هم می توانید برای افزودن هیجان به زندگی خود انجام شان دهید.

11- سعی کنید همیشه بدنی سالم و متناسب داشته باشید:
بدنی ورزشی و متناسب داشتن قطعا احساس خوبی به شما درباره خودتان می دهد و شریک تان هم  از دیدن نشاط و سلامتی شما بسیار خوشحال خواهد شد. گفتنی است که سلامتی بر روی کیفیت بهتر رابطه جنسی تان هم موثر است.

12- همسر خود را همان گونه که هست بپذیرید:
هر نوع تلاش و کوششی برای تغییر دادن و عوض کردن همسرتان بر اساس میل و سلیقه شخصی تان می تواند فشاری بر او باشد که برای رابطه تان اصلا مثبت نیست. اگر می خواهید که شریک زندگی تان عادت های بد خود را ترک کند، بهترین راه آن است که به او فخر نفروشید و در عوض با درک متقابل و ملایمت با او رفتار کنید.

13- در اتاق خواب خود تلویزیون نگذارید:
 اتاق خواب شما باید محلی باشد که پس از یک روز طولانی کاری می خواهید در کنار همسر خود باشید و خستگی تان را  به در کنید.پس بهتر است هر شب به جای آنکه بر سر دیدن کانال های تلویزیونی با هم دعوا کنید، حرف های عاشقانه به یکدیگر بگویید.

14- صحبت در باره برنامه های آینده:
برای داشتن رابطه ای محکم تر در مورد آینده و برنامه های خود با همسرتان  صحبت کنید. زمان را برای صحبت کردن در مورد چیزهایی که شما دو نفره می خواهید با هم انجام دهید، تنظیم کرده و برای اهداف زندگی که هنوز به آن نرسیده اید ولی در نظر دارید به آن برسید، صحبت کنید.

15- با هم غذا بخورید:
سعی کنید بر سر میز غذا در کنار هم بدون تلویزیون یا هر چیز دیگری که حواس شما را پرت می کند، غذا بخورید.

16- یکدیگر را ماساژ دهید:
چرا که نه؟ پس از یک روز بلند کاری بدن همسرتان را ماساژ دهید تا خستگی اش برطرف شده و عشق و علاقه تان به هم بیشتر شود.
در آخر می توان گفت که با هم ورزش کنید و یا آلبوم خاطرات خود را مرور کنید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر