ازدواج مجدد 230 زن تحت پوشش کمیته امداد استان تهران

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: طی ده ماه نخست امسال تعداد 230 نفر از بانوان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران ازدواج مجدد داشته اند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در همایش توانمندسازی نماز برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران که امروز(یکشنبه) در ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری منطقه8 برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کاهش هزینه های فرهنگی در سبد خانوار خصوصأ برای افراد نیازمند، هدف از اجرای این همایش افزایش آگاهی و در نتیجه هزینه های فرهنگی در سبد خانوار است که یکی از راهکارهای آن توجه به معنویات از جمله نماز و قرآن است که این همایش در این راستا اجرا شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این همایش در راستای ارتقای سطح فرهنگی و دانش مذهبی خانواده ها با همکاری ستاد اقامه نماز استان تهران برگزار شده که در مقاطع مختلف زمانی نیز اجرا خواهد شد.

ولیئی تصریح کرد: کمیته امداد متولی حدود 10 درصد از کل ازدواج ها در ایران است و برای این گروه که جامعه هدف ما هستند، سعی داریم روحیه فرهنگ جهاد معنوی و قرآنی را برای آنان ایجاد کنیم، زیرا این قشر در کاهش آسیب ها به خصوص طلاق نقش موثری دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه طلاق یکی از پنج آسیب در شهر تهران محسوب می شود، عنوان کرد: کمتر از 2 درصد از کل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اقدام به طلاق می کنند که این میزان نسبت به میانگین کل کشوری و استانی بسیار پایین است و دلیل این امر نیز برقراری ارتباط صحیح ما با این خانواده ها است.

ولیئی ادامه داد: سعی داریم که مهارت ها و راه های ارتقای سطح زندگی را افزایش دهیم و در این رابطه به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی برای مددجویان جلسات مکرر برگزار می شود، همچنین انجام مشاوره خانواده در تمام دفاتر کمیته امداد انجام می شود.

وی افزود: تلاش ما این است که خانواده هایی که در مسیر انحراف، جدایی و طلاق قرار می گیرند از همان ابتدا این موضوع منقطع شود و دوباره به مسیر زندگی سالم و صحیح بازگردانده شوند و تداوم خانواده های مددجویان مد نظر است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: طی ده ماه امسال، 2 هزار و 560 مورد ازدواج مددجویان تحت پوشش کمیته امداد انجام شده که از این تعداد 230 مورد ازدواج مجدد برای خانم های مددجو بوده تا این افراد زندگی جدیدی را تجربه کنند، این موضوع یکی از راه های توانمندسازی این بانوان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 42 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار دارند، افزود: برای سالمندان نیز برنامه هایی را در نظر داریم، زیرا یکی از معضلات تنهایی این افراد، افسردگی است اما در حال حاضر جامعه هدف ما ازدواج افراد زیر 45 سال است، همچنین تمامی تسهیلاتی که به افراد ازدواج اولی تعلق می گیرد، شامل حال اشخاصی که ازدواج مجدد داشته اند نیز می شود.

/انتهای متن/

درج نظر