گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی پیش از موعد زنان معقول نیست

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان گفت: گذاشتن شرط سنی 55 یا 60 سال برای بازنشستگی پیش از موعد زنان معقول نیست.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، مینو اصلانی با اشاره به مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد زنان، گفت: با توجه به اینکه  این مصوبه می‌تواند کمک بسیار خوبی به تحکیم بنیاد خانواده داشته باشد انتظار می‌رود مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان با آن موافقت کنند.

وی ادامه داد:خانمی که 20 سال در بازار کار تلاش می‌کند باید فرصتی در اختیار داشته باشد که در بحث خانواده و تربیت فرزندانش گام بردارد، مخالفت با  این موضوع و گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی زنان نمی‌تواند اهداف این مصوبه را محقق کند چرا که شرط سنی در کشور ما برای استخدام بسیار پایین است و از آن طرف اگر قرار باشد شرط سنی بازنشستگی برای زنان 55 یا 60 سال تعریف شود دیگر بازنشستگی پیش از موعد معنایی نخواهد داشت.

خبرگزاری فارس: گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی پیش از موعد زنان معقول نیست

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی زنان معقول نیست، گفت: مسئولان مجمع تشخیص مصلحت باید در این زمینه پیش‌قدم باشد تا زنان شاغل بتوانند در سن نوجوانی و با توجه به آسیب‌هایی که در این سن برای فرزندان وجود دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است، بتوانند در کنار آنها باشند.

اصلانی اظهار داشت: مصوبه مجلس در خصوص بازنشستگی پیش از موعد زنان نشان‌دهنده هوشمندی نمایندگان مجلس بود که انتظار داریم مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کنند چرا که در این صورت افراد جوان وارد بازار کار می‌شوند و از سوی دیگر زنان شاغل می‌توانند در کنار فرزندان خود باشند. 

به گزارش به دخت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و در جریان بررسی پیشنهاد الحاقی نمایندگان به کل لایحه برنامه ششم توسعه با الحاق ماده‌ای در مورد بازنشستگی زنان شاغل موافقت کردند و به موجب آن همه سازمان‌ها و دستگاه‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی را موظف کردند تا با درخواست بازنشستگی کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های دولتی و بیمه شدگان زن تأمین اجتماعی در صورت داشتن 20 سال سابقه کار بدون محدودیت سنی موافقت کنند.

/انتهای متن/

درج نظر