انصراف دو نماینده مجلس از حضور در اجلاس مقام زن در نیویورک

دو عضو فراکسیون زنان مجلس که قرار بود برای شرکت در اجلاس مقام زن در نیویورک شرکت کنند، در اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای ممانعت از حضور اتباع ایرانی به این کشور، از شرکت در این کنفرانس انصراف دادند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، زهرا ساعی نماینده تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجودی که مشکلی برای حضور ما در این اجلاس وجود نداشت ولی ما این دستور رئیس‌جمهور آمریکا را توهینی آشکار به جهان اسلام به ویژه ملت بزرگ ایران می‌دانیم؛ به همین دلیل برای پاسداری از حرمت و شان تمام آحاد ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور از شرکت در این کنفرانس انصراف دادیم.


سمیه محمودی نماینده شهرضا نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ اجلاس بین‌المللی مقام زن هر ساله از 23 اسفندماه تا پنج فروردین سال بعد برگزار می‌شود. برگزاری این اجلاس با تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممانعت از حضور اتباع ایرانی به این کشور تقارن پیدا کرد. بنده تصمیم گرفتم به دلیل بی‌حرمتی به ملت بزرگ ایران در این اجلاس شرکت نکنم؛ کما اینکه ما مشکلی برای حضور در آمریکا جهت حضور در چنین اجلاسی نداشتیم.
کنفراس مقام زن هر ساله در نیویورک برگزار می‌شود و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس شرکت می‌کنند که امسال از زهرا ساعی و سمیه محمودی به انتخاب مجلس برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آمده بود.
 
/انتهای متن/
 
درج نظر