راه اندازی شهر زنان در عربستان

پادشاهي عربستان در تلاش است تا بين قانون شريعت اسلام و خواسته‌هاي زنان فعال اين كشور تعادل برقرار كند.

سرویس خبر به دخت/

به گزارش شبكه خبري روسيا اليوم، پادشاهي عربستان در تلاش است تا بين قانون شريعت اسلام و خواسته‌هاي زنان فعال اين كشور تعادل برقرار كند كه تمايل دارند علايق خود را به طور حرفه‌اي دنبال كنند.

هدف از احداث اين شهر تحقق خواسته‌هاي زنان عربستاني مبني بر دنبال كردن دوره‌هاي حرفه‌اي و شغلي است در عين حال كه به قوانين شريعت خدشه وارد نشده و در يك راستا باشد. سازمان دارايي‌هاي صنعتي عربستان مسئول ساخت چنين شهري است.

طراحي ساخت اين شهر هم اكنون انجام شده و ساخت اين شهر از سال آينده آغاز خواهد شد. اين شهر همچنين 5 هزار موقعيت شغلي نيز در زمينه‌هاي مختلف از جمله نساجي، داروسازي و صنايع غذايي ايجاد خواهد كرد.

در عربستان زنان اجازه كار كردن در بيرون از خانه را دارند كه از كارهاي خانه غفلت نكند. اما آمار نشان مي دهد كه تنها 15 درصد از زنان در عربستان كار مي كنند. اين طرح بخشي از برنامه هاي دولت عربستان براي شركت دادن زنان و سهيم بودن آنان در توسعه عربستان است.

در حال حاضر در شهرهاي صنعتي عربستان كارخانه‌هايي وجود دارند كه زنان اداره آنان را برعهده دارند و بخش كوچكي از كاركنان اين كارخانه ها را زنان تشكيل مي دهند.

هدف از ساخت اين شهر كاهش نرخ بيكاري زنان و جايگزين كردن زنان فروشنده به جاي زنان فروشنده در برخي از لباس فروشي‌ها و فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي است.

منبع:وفا/انتهای متن/