جزئیات تشکیل کانون زنان نویسنده انقلاب اسلامی

سارا عرفانی، نویسنده ، جزئیات تشکیل کانون نویسندگان زنان انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فرهنگ نیوز، سارا عرفانی درباره تشکیل کانون زنان نویسنده انقلابی گفت: مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی یک پیشنهادی را مبنی بر گرد هم جمع کردن زنان نویسنده انقلابی و مسلمان مطرح کردند.

وی افزود: چون دغدغه این مسئله را از قبل هم داشتیم؛ دعوت ایشان را قبول کردیم و تصمیم گرفتیم کانون نویسندگان زن مسلمان را راه اندازی کنیم.

عرفانی هدف از تشکیل این کانون را همفکری و هم افزایی در فضای ادبیات داستانی کشور دانست و گفت: تصمیم داریم جلسات “دورهمی کتاب” برگزار کنیم و این جلسات این گونه است که یک کتاب را معرفی می کنیم؛ دوستان می خوانند و بعد دور هم جمع می شویم و در مورد آن کتاب صحبت می کنیم.

این نویسنده ادامه داد: در قدم های بعد کارگاه های داستان نویسی، نقد و بررسی کتاب، کمک به نویسنده های جوان تر برای نوشتن و امیدواریم  چاپ کتاب را بتوانیم انجام دهیم.

وی در خصوص تعداد نفرات حال حاضر  این کانون گفت: فعلا حدودا هشت نفر هستیم و البته چون به تازگی فراخوان داده ایم و بسیاری از خانم ها هم استقبال کردند؛ تعداد بیشتر خواهد شد و به نظرم چنین فضایی برای گردهم آمدن زنان نویسنده انقلابی لازم بود.

گفتنی است، اولین نشست کانون زنان نویسنده انقلاب در قالب «دور همی کتاب» به کتاب «جشن باغ صدری» نوشته عذرا موسوی اختصاص دارد.

این نشست با حضور عذرا موسوی نویسنده؛ دکتر حمیده گوهری، متخصص حوزه کتاب و دیپلماسی فرهنگی چهارشنبه 13 بهمن از ساعت 15 تا 17 در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.

/انتهای متن/

درج نظر