مشاره مجازی/ ما اصلا تفاهم نداریم

گاهی افراد در زندگی خانوادگی و انجام وظایف در این زندگی دچار مشکلات زیادی می شوند و مثلا از پرورش فرزندشان هم احساس ناتوانی می کنند. این بار کاربر به دخت در این مورد از خانم فرشته نقدی سوال کرده است.

0

سوال:

با سلام وخسته نباشيد وتشكر از ايجاد همچين وسيله اي براي حل مشكلات ما ؛

من زنی ٢٥ ساله هستم. از ١٧ سالگي با پسري که هشت سال اختلاف سني داشتیم به روش سنتي ازدواج كردم و الان يك پسر هفت ساله دارم.

مشكل من با شوهرم اينه كه اصلا در هيچ موردی فكری، اخلاقي ، سليقه ای، رفتاري و گفتاري باهم تفاهم نداريم. تاحالا نشده بحثی سر يك موضوعي باز بشه و به توافق برسيم.

  نكته ديگه اينه كه من اصلا با شوهرم احساس امنيت وآرامش ندارم، اصلا احساس خوشبختي نمي كنم، هميشه يه غم وناراحتي ته دلم هست وهرچي بوده بخاطر تنها پسرم تحمل كردم.

شوهرم خصلت هايي داره كه من دوست ندارم پسرم اونا رو داشته باشه. مثلا سر به هوابودن،  بي خيالي ، ضعيف بودن شخصيت، كم حرف بودن، اعتماد بنفس نداشتن. حالا نمي دونم چكار بايد بكنم. نمي دونم با پسرم خونسرد رفتار كنم يا عصبي. نمي دونم اگه سر اشتباهي كتكش بزنم روي پسرم اثر سوء داره يا كارم درسته. نمي دونم با اشتباهاتش چطوري رفتار كنم كه بتونم در آينده ازش يه آدم با شخصيت و با اعتماد بنفس قوي ومقتدر بسازم. خواهش مي كنم بهم كمك كنيد، چون واقعا حيرونم چيكار كنم . نمي خوام تو ذهنش اين شکل بگیره که هميشه يك زن امر ونهيش می كنه.

بعد هم خواستم بدونم نظرتون راجع به طلاق من درچنين وضعي چيه. چون واقعا ديگه خسته شدم وهميشه در عذاب و اضطرابم.

 

پاسخ مشاور:

سلام عزیزم از این که مشکلات شما را اینطور آزرده خاطر کرده، متاسفم. هرچند زمانی که ازدواج کردید کم سن بودید ،اما اکنون می توانید با استفاده از دوره های مختلف، مهارت های خود را بالا ببرید و شرایط زندگی خود را بهتر کنید. الان دوره های فرزند پروری بسیاری وجود دارد که کمک به ایجاد رابطه خوب شما و فرزندتان خواهد نمود.

اگر با مطالعات مختلف خودشناسی کنید و هد فتان را از زندگی بدانید، مسائل را بهتر رفع و رجوع می کنید.

شما حتما باید  از یک روان شناس و مشاور کمک بگیرید تا با اصلاح رابطه تان با همسر وایجاد کانون گرم خانوادگی، شما را یاری دهد.

به هر حال هر یک از ما تعهداتی نسبت به خالق هستی ،خود و اطرافیان مان داریم که اگر به آنها عمل نکنیم، آسیب به خودمان و دیگران وارد می آوریم.

کتک زدن هم هیچگاه نه تنها اثر تربیتی مثبتی ندارد بلکه باعث بروز مشکلات عاطفی،  روحی و ارتباطی غیرقابل جبرانی در آینده فرزندتان خواهد شد.تنها با عملکرد صحیح شما و پدر، فرزندتان می تواند فرد مؤثر و با تربیتی بشود .

سعی کنید مطالعات خودرا بالا برید. تکنیک های ارتباط موثر را یاد بگیرید و خود را تغییر دهید و عمل درست داشته باشید. با صبر و رفتار درست شما انشاءالله اوضاع خیلی عوض خواهد شد.

 حتما در باره اضطراب و ناآرامی و کم تحملی های تان  از روان شناس کمک بگیرید شاید به دارو نیاز داشته باشید. چون با پایین آوردن سطح بعضی مواد شیمیایی  درمغز می توانید منطقی تر و آرام تر مسائل دور و برتان را مدیریت کنید.

بعد رفتار درمانی موثرتر خواهد بود. با توکل به خدا ودریافت مشاوره های اخلاقی، تربیتی و… حتما شما و همسر و فرزندتان زندگی بهتری خواهید داشت.

/انتهای متن/

درج نظر