با این روش ها سموم را از بدن مان خارج کنیم

با خارج ساختن سموم از بدن، انسان می تواند سلامتی و نشاط خود را تضمین کند و کمتر دچار بیماری شود و کمتر هم به دارو نیاز پیدا کند.
به منظور پاک سازی بدن از سموم و تامین سلامتی جسم و روح ، امور زیر توصیه می شود:

0

مهناز فولادوند/

امروزه با آلوده شدن هوا و مواد غذایی، شاهدیم که آمار بیماری ها بشدت رو به افزایش است.

واقعیت این است که  بسیاری از بیماری ها نتیجه ی تجمع سموم مختلف در بدن است و این خود ناشی از آب و هوا و غذاهای آلوده است که عواملی برای بیماری محسوب می گردند.

 اما راه های طبیعی که به کمک آن سموم بدن را دفع کرد: 

 

1استفاده از مایعات

لازم است استفاده از مایعات در طول روز در حد معقول باشد. بهتر است آب مصرفی انسان آب چشمه باشد. استفاده از مایعات در طول روز موجب می شود که مایعات بدن، تنظیم شده و به حالت تعادل در آید و در این حالت است که سلول ها به راحتی می توانند به فعالیت خود بپردازند و متابولیسم و سوخت و ساز یدن به راحتی انجام شود؛ زیرا آنزیم ها در محیط مایعات به راحتی می توانند وارد سلول ها شده و سوخت و ساز را تنظیم نمایند و نیز به راحتی فضولات درون سلولی را که بر اثر متابولیسم تولید می شوند، از سلول خارج می شود.

 

2- استفاده از خاکشیر، انجیر و زیتون

بهتر است هر روز صبح از خاکشیر و انجیر و زیتون استفاده شود. استفاده از این نوع مواد غذایی موجب تنظیم خاص سیستم گوارش انسان شده و شادابی و سلامتی را سبب می گردد.

خاکشیر با تولید موسین یا لعاب، روده را پاک سازی و فعال می کند.

انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول ها و تولید انرژی زیاد می شود. همچنین با جذب آب توسط دانه های انجیر در روده و در نتیجه با متورم شدن آن ها، حرکات دودی روده تنظیم می شود.

زیتون به خاطر داشتن مواد مفیدی مانند اسید لینولئیک و لینولنیک (امگا 3 و امگا 6 ) موجب پاک سازی دیواره روده می شود. همچنین  زیتون به خاطر داشتن اسید های یاد شده، دیواره ی عروق خونی را تمیز و از رسوب چربی های خطرناک، مانند ال دی ال موجود در خون که باعث آرترواسکلروزه شدن دیواره ی عروق می شود جلوگیری می کند.  این امر خود سبب کارکرد ایده آل قلب می گردد و از بروز سکته جلوگیری می کند.

بر این اساس است که خداوند متعال در سوره ی تین به انجیر و زیتون قسم یاد می کند. استفاده ی مستمر از این دو عنصر خوراکی انسان را در برابر بسیاری از بیماری ها بیمه و سلامتی او را تضمین می کند.

 

3- مواد غذایی را دستخوش دگرگونی های شدید قرار ندادن

کم خوردن  و ساده خوردن را پیشه ی خود سازیم و حتی الامکان مواد غذایی را دستخوش انواع دگرگونی های شدید قرار ندهیم . با این روش فرمول شیمیایی مواد خوراکی  پیچیده تر می شود و بدن را به تحمل زحمت بیهوده  وادار می کنیم؛ زیرا هر نوع غذایی که انسان مصرف می کند، بدن نخست آن را به مواد ساده تبدیل می کند و سپس مورد استفاده قرار می دهد. پس چرا بدن خود را که امانت الهی است، بی مورد فرسوده کنیم و پیری زود رس را برای خود به ارمغان آوریم؟

 

4- عدم استفاده از مایعات در هنگام غذا خوردن

استفاده نکردن از هر گونه مایعات به هنگام خوردن غذا، به ویژه چای بلافاصله بعد از غذا مهم است.

 یکی از علت های عمده و اصلی بسیاری از ناراحتی های گوارشی، نوشیدن چای و مایعات دیگر همراه با غذا و یا بلافاصله بعد از آن است، زیرا این امر باعث تغییرات فاحش در شیره ی گوارشی می شود و غلظت آن به هم می خورد.

نوشیدن مایعات همراه با غذا موجب می شود که غذا کاملا جویده نشود و شیره ی غدد بزاقی به اندازه ی کافی ترشح نشود، زیرا غذاهای نشاسته ای باید در دهان هضم شوند. در غدد بزاقی انسان آنزیمی وجود دارد به نام پتیالین که نشاسته موجود در غذا را هضم می کند.

نوشیدن مایعات همراه غذا باعث ناراحتی های گوارشی و چاقی بیش از حد می گردد. در ناراحتی های کبدی باعث یبوست مزاج شده و روز به روز این گونه افراد عصبی تر می شوند. اگر غذا به خوبی در دهان جویده نشود، ، آنزیم پتیالین و ماده ی با ارزش موسین در بدن تولید نمی شود. موسین ماده ی لعابداری است که جداره ی معده و روده را می پوشاند و آن را در مقابل اسید معده محافظت می کند  و موجب می شود انسان دچار زخم معده و زخم اثنا عشر نشود.

از دیگر عوارض نوشیدن مایعات با غذا؛ یبوست مزاج، زخم معده و زخم اثنی عشر، کولیت یا قولنج روده، فیستول شقاق مقعد، انگل، بوی بد و تنفر آمیز دهان، حساس و زود رنج شدن، عصبی شدن و پیله کردن به دیگران، عفونت های کلیه، ناراحتی های پوستی، ریزش مو و موخوره، لکه های سیاه و قهوه ای در صورت و بدن  و مهم تر از همه ضعف بینایی و ده ها بیماری دیگر است

 

5- استفاده از ظروف سفالین، لعابی، چینی یا سنگ سیاه

استفاده از ظروف سفالین، لعابی، چینی یا سنگ سیاه باعث خوشمزگی غذا می شود. زیرا هیچ نوع مواد غذایی با این ظروف ترکیب نمی شود و ترکیبات غذایی در آن ها به هم نمی خورد و ایجاد بیماری و کسالت نمی کند.

این نوع ظروف با بدن انسان سنخیت کامل دارند و غذا در آن ها با حرارت ملایم و سریع طبخ و آماده می گردد.

 

6- عدم استفاده از توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی یک هدیه ی غربی برای ما شرقی هاست. استفاده زیاد از این نوع توالت از نظر بهداشتی مضر است و انسان را دچار بیماری های صعب العلاجی مانند کولیت یا قولنج روده می کند و اگر فیزیولوژی گوارش را مد نظر قرار دهیم، به مضرات توالت صندلی یا توالت فرنگی بیشتر پی خواهیم برد.

روده ی بزرگ انسان یا کولون از سمت راست و پایین بدن شروع می شود و یک سیر صعودی را طی می کند، پس از آن به حالت افقی ادامه ی مسیر می دهد و نهایتا سیر نزولی پیدا می کند و در سمت چپ به سیگموئید یا قسمت فراخ منتهی و در پایان به رکتوم و مخرج ختم می شود. بیش ترین تفاله ی مواد غذایی به علت فراخی سیگموئید در آن جا انباشته می شود و اگر این قسمت از روده مورد فشار قرار نگیرد، به راحتی دفع صورت نمی گیرد.

استفاده از توالت فرنگی باعث می شود فشار لازم به روده ی بزرگ وارد نیاید و همین امر در دراز مدت موجب بروز بیماری های روده ی بزرگ می شود. همچنین است در حالت ایستاده ادرار کردن توسط آقایان که عمل مضریست. این عمل نیز باعث می شود مثانه دچار بیماری گردد؛ زیرا در این حالت، ادرار به راحتی و به طور کامل دفع نمی شود.

بهترین و ساده ترین روش، استفاده از توالت ایرانی است. هنگام نشستن در توالت ایرانی، ماهیچه های ران و عضله ی شکم به سیگموئید فشار می آورد و اگر سنگینی بدن را روی پای چپ قرار دهیم، در حداقل زمان اجابت مزاج صورت خواهد گرفت. در این حالت روده به طور کامل، تخلیه می گردد و حتی از قسمت تحتانی طحال تا انتهای مخرج به یک باره فضولات دفع می گردد و همین امر موجب سبکی و نشاط بدن می شود و سنگینی امعا و احشاء نیز روی مثانه فشار می آورد و آن را کاملا تخلیه می کند.

 

7- عدم استفاده از غذاهای فریز شده

متاسفانه امروزه ماشینی شدن زندگی از یک سو و تلاش و کوشش بیش از حد افراد جامعه از سوی دیگر، بسیاری از امور زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و دگرگون ساخته است. غذای فریز شده یکی از این دستاوردهاست.

متاسفانه اکثر خانواده ها سعی می کنند با هر زحمتی که شده یک دستگاه فریزر تهیه کنند و آن را انبار مواد غذایی خالی از ویتامین نمایند. اگر از فلسفه ی این کار سوال شود، بلافاصله می گویند؛ خوب وقت نداریم، گاهی مهمان سرزده وارد می شود و…

سرمایی که فریزرهای خانگی دارند، عموما 18 تا 20 درجه زیر صفر است. آیا در این درجه از سرما مواد غذایی می توانند مواد مفید خود را حفظ کنند؟ این در حالی است که برای انجماد مواد غذایی به زمان بیشتری نیاز است و این کم بودن درجه ی سرمای فریزر های خانگی می تواند موجب فساد مواد غذایی شود. علاوه بر این، هنگام استفاده کردن از موادد منجمد باید صبر کرد تا به مرور از حالت انجماد خارج شوند، ولی چنین کاری معمولا صورت نمی گیرد و بلافاصله آن را در داخل آب گرم یا داخل زود پز قرار می دهند. در واقع، با این کار ما به جای غذا فقط تفاله ی آن را مصرف می کنیم و همین امر موجب بیماری های گزارشی و سایر ناراحتی ها خواهد شد.

برای ذخیره کردن مواد غذایی می توان از روش خشک کردن که فوق العاده راحت است، استفاده کرد.در این روش، مواد غذایی نه تنها رنگ و طعم و حالت خود را از دست نمی دهند، بلکه تمام مواد مفید آن را هم نیز از بین نمی رود. علاوه بر این، جای کمتری را اشغال می کنند.

 

8- هفته ای یک روز روزه گرفتن

هفته ای یک روز روزه گرفتن سبب دفع سموم بدن به راحتی می شودد . اگرافرادی هستند که نمی توانند روزه بگیرند، می توانند کم خوری و ساده خوری را پیشه خود سازند و از این طریق سلامتی و نشاط خود را تامین کنند.

 

9- عدم استفاده از مواد شیمیایی برای ضد عفونی کردن

نظافت و تمیزی جزئی از ایمان است، ولی تمیز کردن و ضد عفونی نمودن خوراکی ها نباید به گونه ای باشد که مواد مفید آن ها از بین برود.

 در مجموع مواد گنددزا و میکروب کش که امروزه در دسترس ماست، به همان نسبت که میکروب را از بین می برد، به همان نسبت و شاید هم بیشتر ویتامین ها و مواد مفید آنها را نیز از بین می برند. اگر کمی در این امر دقیق شویم، می بینیم که میکروب انسان را بیمار نمی کند، بلکه ضعف سیستم دفاعی بدن موجب بیماری می شود و شرایط را برای رشد و فعالیت میکروب فراهم می کند. پس سعی کنید با آب تمیز و پاک، میوه و سبزیجات را خوب بشویید.

 

منبع:

پانزده روز تا سلامتی ،تالیف؛ جمشید خدادادی

/انتهای متن/

 

 

درج نظر