مشاوره مجازی/به خاطر ترس از سرنوشت فرزندم، بچه دار نمی شوم

یکی از کاربران عزیز و همراه به دخت به خاطر مشکلاتی که در کودکی داشته و شرایط اقتصادی بد می خواهد از فرزند آوری ولذت مادر شدن چشم پوشی کند و اما پاسخ مشاور به دخت خانم فرشته نقدی به این کاربر.

0

سوال:

سلام

من خانمی 30 ساله هستم و بچه اول خانواده.

از بچگی شاهد اختلافات فراوان مادر و پدرم بودم. بابام فوق العاده آدم عصبی هستش اونم ریشه در تربیت مادربزرگم و از دست دادن پدرش در نوجوانی داره که میگن بهش شوک وارد شده و از این حرفا.

الان من و خواهر و برادرم هم کلا عصبی بار اومدیم بس که خشم فرو خورده داریم و هم اعتماد به نفس پایینی داریم.

 از بس سر هر موضوعی داد زده سرمون.

مامانم هم که آدم ساکتیه.

من لیسانسم و ازدواج کردم ولی خانه دارم. برای بچه دار شدن هم می ترسم نکنه بچه ام سرنوشتش مثل من بشه. چون شوهرمن هم دست بزن داره و از لحاظ مالی هم درتنگنا هستیم.

ممنون میشم راهنماییم کنید.

 

پاسخ مشاور:

با سلامی گرم در این فصل سرد.

عزیزم از اینکه دوران سختی را پشت سر گذاشته و اکنون هم به طور نسبی در رنج هستید، متاسف شدم.

 اما نگفتید اولا چند وقته ازدواج کرده اید، دوم شرایط سنی و تحصیلی همسرتان وسوم اینکه علت دست تنگی تان چیست؟ حتما قبول دارید که پاسخ دادن به شما وقتی اطلاعات ناکافی باشد، شاید پیچیدگی های خود را داشته باشد.

 دوست داشتم بدانم برای تغییر شرایط وبهبود زندگی تان چه گام هایی را بر داشته اید.

عزیزم به نظر شما اوضاعی را که ترسیم کرده اید، آیا لطمه به رشد و تربیت و در نهایت خوشبختی فرزندی که با انتخاب شما به دنیا می آید، می زند؟

به نظر می رسد  برای پایداری روابط و زندگی زناشویی تان بسیار ضروری است که ابتدا درمان خشم های فرو خورده و مسائل دیگر خود را شروع کنید.

ما هم قبول می کنیم که برای شما با  داشتن پدری خشمناک و عصبانی و شرایط اقتصادی فعلی زیر خط طبیعی، شرایط فرزند داشتن و فرزند پروری  دشوار است و تاکید می کنیم که تا زمانی که شما و همسرتان به ارامش نسبی و حد متعادل رشد تربیتی و اخلاقی در زندگی مشتر ک تان نرسیده باشید ، کار تربیت فرزند اگر کاری اگر نه غیر ممکن اما بسی دشواراست .

سایت به دخت می توانند برای یافتن مشاورشما را یاری دهد.

خوب است حالا که شغلی ندارید و فرصت بیشتری دارید، برای خودشناسی و یافتن نیازهای روانی خود و همسرتان گام هایی بردارید. همچنین اموختن مهارت های زندگی می تواند به شما کمک کند که با درایت و دقت بیشتری تضمین کننده زندگی خوب برای خود،همسر و فرزندی که مسئول بدنیا آمدنش هستید، باشد.

 یادمان باشد با انتخاب های درست مان است که می توانیم به عنوان پدر و مادر پاسخگوی فرزندان مان در آینده باشیم.

این نکته را به خاطر بسپاریم اگر یک زندگی مالامال از عشق ودلبستگی ایمن برای بچه فراهم کنیم، فرزند روزی و برکت خود را برای کانون گرم ما به ارمغان می اورد .

برای تان آرزوی موفقیت دارم.

 /انتهای متن/

درج نظر