مشاور مجازی/دخترم از جن می ترسد

عوامل مختلفی ممکن است آدم ها را بترساند و گاهی این عوامل از حالت عادی هم خارج می شود و به امور غیرعادی می رسد. این بار مشاور به دخت خانم فرشته نقدی به سوال یکی از کاربران در مورد ترس دخترش از جن جواب داده است.

0

با سلام خدمت خانم نقدی عزیز و تشکر از سایت بسیار خوب تون.

من خانمی 35ساله هستم. مشکلم در ارتباط با دختر 10 سالمه. دختر من از تولد تا سه ماه قبل از هیچی نمی ترسید ومن هر موقع بیرون از خونه کار داشتم، تنهایی در خانه می ماند و مشکلی .  حتی شب ها من و پدرش وقتی کاری بیرون داشتیم می رفتیم و اون تنها خونه بود.

چند ماه قبل پدرش در بیمارستان بستری بود و من باید پیشش می موندم. دخترم در خانه تنها می خوابید تا صبح که من می آمدم.حدود سه ماه قبل در مدرسه دوستاش راجع به جن براش حرف زدن. از اون موقع ترسو شده حتی حمام که و بره باید در حمام یه کم باز باشه. دیگه روزها هم تنها نمی مونه خونه. تنها تو اتاقش هم نمی خوابه. هر جا می خوام برم باید با خودم ببرمش. دیگه خسته ام کرده نمی دونم چیکار باید بکنم که ترسش از بین بره. ممنون میشم راهنماییم کنین.

 

پاسخ مشاور:

سلام عزیزم از موضوع پیش آمده متاسف شدم. داشتن امنیت روانی و آرامش از نیازهای مهم انسان است. برای کمک به دخترتان صبر و تحمل شما ضروری است. برگشتن حس اعتماد یکباره صورت نمی گیرد. لطفا تا مدتی همراهی کنید و او را تنها نگذارید. بعد آرا م آرام زمان های کوتاه او را تنها بگذارید و به مرور این مدت را بیشتر کنید.ضمن اینکه به او در این مورد باید اطلاعات بدهید و اگرخودتان قادر نیستید با فرد مطلع از نظر اعتقادی و مذهبی در این زمینه صحبت کنید.

ضمنا شبها اصلا او را تنها نگذارید.

عزیزم به طور کلی تا جایی که ممکن است بچه ها را تنها نباید گذاشت.مخصوصا شب ها عوامل آسیب زننده بسیاری کودکان را تهدید می کند.

مثلا وسیله های ارتباطی در این موارد می تواند مشکل ساز شود. ما مواردی را داشته ایم که مزاحم های تلفنی همدم تنهایی بچه ها شده اند.

به هرحال دخترتان نیاز به زمان دارد تا با کمک شما اعتماد خود را باز یابد. با او رابطه گرم داشته باشید واو را مطمئن کنید که در همه شرایط حمایتش می کنید و پشتش هستید.

پدرش هم باید با او را بطه همدلانه، گرم وصمیمانه داشته باشد. بهتر است اگر اقوام وبستگان تان در نزدیکی شما و در دسترس تان  هستند از آنها هم کمک بگیرید برای این که در صورتی که  طولانی مدت دخترتان قرار است تنها باشد، آنها در کنارش باشند یا با همسرتان هماهنگ باشید برای کمک گرفتن از او در این موارد در کنار دخترتان.  اگر چاره ای ندارید نهایتا  او را همراه خودتان ببرید تا او و هم شما از آسیب های بعدی در امان باشید.

در نهایت اگر وضعیت روحی دختران خیلی بد است، بهتر است از یک مشاور برای حل مشکل کمک بگیرید.

/انتهای متن/

 

 

درج نظر