حضرت خدیجه (س) بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی جزیرة‌العرب را مدیریت می‌کرد

حجت‌الاسلام سید حسین مومن در یازدهمین شب از ایام ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) دارای کمالات و اوصاف خاصی بود، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار برای دختران نسل جوان و بانوان می‌تواند به عنوان الگو مطرح باشد.

0

سرویس خبر به دخت/

وی با تاکید بر اینکه عموم زنان در عصر قریش به دلیل فرهنگ‌های زمان دارای جاهلیت بودند، تصریح کرد: اما حضرت خدیجه (س) آگاه، مطلع و زمان‌شناس بودند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه درایت و هوش حضرت خدیجه (س) در زمان خود مثال زدنی بود، خاطرنشان کرد: فضل و کمال، موجب بصیرت این بانوی بزرگوار شده بود.

مومن با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه (س) برخلاف عموم زنان که مبتلا به فرهنگ جاهلی بودند از خانواده حق طلب و روشن‌فکری برخوردار بود، اضافه کرد: مادر این بانوی بزرگوار در عصر قریش یکتاپرست بود و به فرهنگ زمان آلوده نشده بود.

وی با اشاره به اینکه خویلد پدر حضرت خدیجه (س) فردی آگاه، شجاع و روشن اندیش بود، تصریح کرد: عموی فاضل این بانوی بزرگوار در شکل گیری شخصیت وی تأثیرگذار بود.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه (س) به دلیل ارتباط با شخصیت‌های علمی و مباحث آن‌ها به هوش سرشار و بصیرت رسیده بود، اضافه کرد: این بانوی بزرگوار بر خلاف عموم زنان هم عصر خود، فعالیت اجتماعی داشت بدون اینکه به جایگاهش لطمه بخورد.

مومن با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه (س) بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی جزیره‌العرب را مدیریت می‌کرد، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار برای ازدواج با رسول اکرم (ص) شجاعت به خرج داد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) خواستگاران متمول داشت، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار پیامبر اکرم (ص) را با علم و بصیرت انتخاب کرد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه زنان قریش حضرت خدیجه (س) را پس از ازدواج با پیامبر (ص) تحریم و طرد کردند، اضافه کرد: این بانوی بزرگوار از رسول خدا در سخت‌ترین شرایط و مصائب‌ها همراهی و حمایت کرد.

مومن با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) سپر بلای پیامبر (ص) در کوچه‌هایی می‌شدند که به ایشان سنگ پرتاب می‌کردند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از وفات این بانوی بزرگوار بسیار وی را یاد می‌کرد و در فراق او می‌گریست.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر