56 زن فلسطینی همچنان در زندان های صهیونیستی اسیر هستند

مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی روز یکشنبه و به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در گزارشی اعلام کرد که 56 زن فلسطینی در زندان های صهیونیستی در اسارت هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، بر اساس گزارش مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی، 56 زن فلسطینی همچنان در زندان های فلسطینی دربندند که از این تعداد، 13 نفر زخمی و 12 نفر نیز دختر کم سن و سال هستند.
مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی افزوده است: صهیونیست ها زنان فلسطینی را به اتهام های تلاش برای انجام عملیات شهادت طلبانه یا تشویش اذهان عمومی از طریق شبکه های اجتماعی بازداشت می کنند.
این مرکز تاکید کرد که شرایط زنان فلسطینی در زندان های صهیونیستی سخت بوده و صهیونیست ها در برخی موارد آن ها را شکنجه می دهند و از خدمات درمانی آن ها را محروم می کنند.
ریاض الاشقر سخنگوی رسانه ای این مرکز با اشاره صدور برخی از احکام طولانی مدت علیه زنان فلسطینی، افزود: دادگاه های صهیونیستی زنانی مانند نورهان ابراهیم عواذ را به 17 سال زندان، اسراء ریاض جعباص را به 11 سال زندان و حلوه سلیم حمامره را به 6 سال زندان محکوم کردند.
این مرکز حقوق بشری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ها و موسسه هایی که در خصوص مسائل زنان فعالیت می کنند، خواست تا برای آزادی این زندانیان تلاش کنند.
بر اساس گزارش مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی از آغاز اشغال سرزمین های فلسطینی تا کنون 15 هزار زن دستگیر و زندانی شدند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سال 1999 25 نوامبر را روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نام گذاری کرده است.
بر اساس گزارش باشگاه امور اسیران فلسطینی، از آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین در اکتبر 2015 میلادی تا کنون، بیش از دو هزار فلسطینی از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.
شهروندان فلسطینی به منظور مقابله با یورش های مکرر شهرک نشینان صهیونیست به «مسجد الاقصی» به شیوه های مختلف سعی می کنند، مانع اقدامات تخریبی صهیونیست ها شوند که در این راه در برخی اوقات به ناچار با نظامیان این رژیم درگیر و دست به عملیات شهادت طلبانه می زنند.
بر اساس گزارش ها، نظامیان رژیم صهیونیستی تنها در ماه گذشته میلادی ( اکتبر)، 554 فلسطینی را از مناطق مختلف در کرانه باختری و نوار غزه بازداشت کردند.

/انتهای متن/

درج نظر