ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه توانمندی و نیازهای بانوان جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با معاون زنان و خانواده رئیس جمهور از ایجاد بانک اطلاعای در زمینه توانمندی و نیازهای بانوان جزیره قشم خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی روز یکشنبه در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که با حضور مشاور بانوان و امور خانواده سازمان منطقه آزاد قشم نیز همراه بود گفت: بانک اطلاعاتی بانوان قشم با هدف شناسایی دقیق توانمندی زنان جزیره و بررسی ظرفیت آنان در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و موارد دیگر راه اندازی شده است.
وی با اشاره به توان بالای بانوان جزیره قشم در زمینه ورزش کاراته و همچنین تولید صنایع دستی و خلق آثار فرهنگی، گفت: کسب رتبه های بالای ورزشی در میادین کشوری و بین المللی بخشی از ارزش های بانوان جزیره قشم در کنار توانمندی آنان در حوزه های دیگر فرهنگی ، صنعتی و خدماتی می باشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: بانک اطلاعاتی علاوه بر کمک برای استفاده از توانمندی بانوان در بخش های مختلف اقتصادی ما را با مشکلات و آسیب هایی که این قشر از جامعه با آن مواجه هستند نیز با هدف رفع مشکلات یاری می کند.
بنا به این گزارش، مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار گفت: قرار گرفتن دفتر امور بانوان و خانواده منطقه آزاد قشم در ساختار این سازمان با شرح وظایف دوگانه درون و‌برون سازمانی تحول مثبتی بود که برای نخستین بار در میان مناطق آزاد کشور در قشم اتفاق افتاده است.
میترا مشرقی مقدم ادامه داد: یکی از مشکلات عمده مشاوران امور بانوان در سایر ارگان ها نداشتن اعتبار ویژه این حوزه است اما در منطقه آزاد قشم با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد همه طرح ها و ایده ها و فعالیت های تحقیقاتی این حوزه بدون نگرانی از اعتبار مورد نیاز با جدیت دنبال می شود.

وی در این دیدار گزارشی از فعالیت شش ماهه بخش امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم از جمله اداره 64 خانه بوم گردی روستایی توسط بانوان جزیره  که موفق به کسب رتبه اول کشوری در این حوزه شده اند و نقش پر رنگ این قشر پرتلاش در خلق آثار بسیار ارزشمند صنایع دستی را به شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه کرد.
مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه 50 درصد افراد جزیره قشم را بانوان تشکیل می دهند،  روند موفقیت بانوان در تحصیلات دانشگاهی و مسائل هنری و فرهنگی آنان را برای معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تشریح کرد.
وی گفت: بانوان قشم در حوزه شعر و شاعری، نویسندگی و صیادی هم از ظرفیت خوبی برخوردارند که با ارائه توانمندی خود در این حوزه ها نیز به اقتصاد خانواده کمک می کنند.

مشرقی مقدم یادآور شد: در کنار ظرفیت های بانوان قشم، متاسفانه آسیب هایی هم بانوان این منطقه را تهدید می کند که باید برای ان راهکار مناسبی ارائه کرد.
وی همچنین از اداره اولین و تنها پارک پرورش کروکودیل ایران در جزیره قشم با مدیریت یک بانو که توانسته عنوان کارآفرین برتر کشوری را به خود اختصاص دهد، به عنوان بخش دیگری از ظرفیت های بالای بانوان در قشم یاد کرد.

مدیریت و اداره کارگاه های جواهر سازی، خیاطی، گلیم بافی که به همت سازمان منطقه آزاد قشم در دولت تدبیر و امید در جزیره هنگام و روستاهای جزیره قشم دایر شده نیز از موارد دیگری بود که مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار از آن ها به عنوان بخش دیگری از توانمندی بانوان در مدیریت یاد کرد.

بنا به این گزارش، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم با تقدیر از تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز نقش آفرینی زنان در جزیره قشم ضمن اعلام حمایت از فعالیت های صورت گرفته  از پیگیری های انجام شده درجهت رفع مسائل و مشکلات بانوان قشم نیز تقدیر کرد.

شهیندخت  ملاوردی گفت: بسیار علاقمندم در سفر به جزیره قشم با بانوان توانمند این منطقه که ظرفیت های بالقوه آنان در قالب گزاشی برای بررسی در اختیارم گذاشته شده آشنا شوم.
وی حمایت از بانوان که بار سنگین کانون خانواده را نیز بعهده دارند بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم شاهد موفقیت های بیشتر بانوان این خطه از میهن اسلامی در ابعاد مختلف باشیم.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع و حدود 120 هزار نفر جمعیت که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر