استقبال از اولین مجری زن محجبه در تلویزیون کانادا

حضور «گینلا ماسا» به عنوان گوینده در شبکه خبری «سیتی نیوز» تلویزیون کانادا با استقبال و واکنش زیادی مواجه شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از سرویس دینی جام نیـوز به نقل از روزنامه گاردین، شبکه تلویزیونی «سیتی نیوز» مستقر در تورنتو اولین شبکه تلویزیونی کانادایی شده است که از یک گوینده مسلمان با حجاب برای یکی از برنامه‌های مهم خبری خود بهره می‌برد.

 گینلا ماسا استقبال از اولین مجری زن محجبه در تلویزیون کانادا

هفته گذشته از گینلا ماسا، مسلمان ۲۹ ساله، خواسته شد که به عنوان گوینده در برنامه خبری ساعت ۲۳ این شبکه حضور یابد که با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

ماسا پس از برنامه، در توئیتر نوشت: فکر نمی‌کنم که یک زن با حجاب تا به حال در کانادا گوینده خبر بوده باشد.

ماسا دیروز، ۵ آبان، گفت: بعد از برنامه سردبیر گفت «عالی بود. اولین بار بود که یک زن با حجاب در کانادا گویندگی خبر کرد». بعد من پیامی در توئیتر گذاشتم. می‌دانستم که این مسئله مهمی است اما انتظار نداشتم چنین واکنشی دریافت کنم. از هفته پیش تاکنون تلفن من بی‌وقفه زنگ می‌خورد.

حضور ماسا در تلویزیون کانادا به‌ویژه پس از موج افزایش احساسات منفی علیه مسلمانان در اروپا و آمریکا، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

ماسا گفت: من با زنان خبرنگار زیادی در آمریکا صحبت کرده‌ام که در پشت صحنه فعالیت می‌کنند آن‌ها می‌گویند که برایشان امکان حضور مقابل دوربین به خاطر داشتن حجاب وجود ندارد و با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

وی افزود: بسیار ناراحت کننده است که عده‌ای با این تصور که مردم چگونه به حضور یک زن با حجاب در تلویزیون واکنش نشان می‌دهند، برای زنان مسلمان ایجاد محدودیت می‌کنند.

گرچه اکثر واکنش‌هایی در مورد گویندگی ماسا مثبت بود، خودش می‌گوید که نظرها و توئیت‌های منفی نیز داشته است اما همه این‌ها دلیل محکم‌تری برای آن است که تصاویر مثبتی از بانوان مسلمان نشان داده شود.

وی افزود: زنان مسلمان هنگامیکه حجاب می‌پوشند نماد اسلام هستند و یک تصویر قدرتمند را منتقل می‌کنند. مهم است که تصاویر مثبتی از آن‌ها در رسانه‌ها نشان داده شود.

/انتهای متن/

 

درج نظر