نفوذ به ذهن زنان ایرانی، هدف سیاست های امریکایی

روز گذشته نشست ” تسخیر لانه های جاسوسی مجازی استکبار جهانی ” با حضور جمعی از فعالان رسانه های سایبری و سخنرانی دکتر حسن رحیم پور ازغدی پیرامون شکستن خط انحصار رسانه ای استکبار با تشکیل و فعالیت گردان های آگاهی در کشورما برگزار شد.

3

نشست فعالان جبهه ی انقلاب اسلامی در فضای مجازی با عنوان ” تسخیر لانه های جاسوسی مجازی استکبار جهانی ”  در سالن هماهنگی تبلیغات اسلامی کمیته ی سایبری با حضور جمعی از علاقمندان و فعالان این عرصه برگزار شد.

 نشست با نمایش فیلم مستندی در باره ی ورود شناورهای آمریکایی به آب های کشورمان و بیرون راندن آنها توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران شروع شد.

 

استکبارستیزی، رساترین پیام حسین (ع)

سپس کاشانی پور رئیس ستاد برگزاری مراسم 13 آبان ضمن خیر مقدم به حضار در مورد تاریخچه ی استکبار اظهار کرد:

انبیاء الهی هم همیشه با مستکبران زمان خود در حال جنگ بودند، امام حسین (ع) هم رسا ترین پیامش بلند کردن پرچم حق طلبی و ظلم ستیزی بود با مستکبر زمان بود و اصلا به همین خاطر شخصیت های اثر گذاراز کشور های مختلف از جمله گاندی، نلسون ماندلا، محمد علی جناح و…شیفته ی آزادگی و زیر بار ستم نرفتن امام حسین (ع) شدند و او را الگوی خود قرار دادند.

حقیقت این است که هر کسی در هر زمانی اگر در اردوگاه امام حسین باشد، نمی تواند با یزیدیان زمانش دست دوستی بدهد.

 

سهم ما در این مبارزه

وی در بیان وظیفه ی امروزی نیروهای انقلابی گفت:

ما باید در زمینه استکبارستیزی از امکانات زمان خود به درستی استفاده کنیم، همان طور که ائمه ی ما فرموده اند باید  وظیفه مان را بر اساس شناخت زمان خود انجام دهیم. این که چند سال پیش جوانان غیور ما با تسخیر لانه ی جاسوسی زمینه ی سلطه ی  استکبار را سلب کردند، بر همین اساس بود. امروز هم جوانان بیداردل ما  با کارهای فاخری که در فضای سایبری انجام می دهند، دارند با این سلطه مقابله می کنند. اگر چه در این عرصه هر چه کارشود، باز هم کم است. اما آنچه مهم است توجه جوانان عزیز ماست به سهمی که باید در  زمینه ی نشر پیام عزت  انقلاب و مبارزه با ظلم داشته باشند. هدف این همایش در واقع نشان دادن همین تلاش است.

من امیدوارم راه پیمایی 13 آبان و حضور جوانان ما در آن هم  قدمی در همین راستا باشد.

این هم که در این جلسه قصد داریم به رسم قدردانی به چند فعال موفق عرصه ی سایبری مدال دهیم، با توجه به همین هدف است و مدال را هم به تناسب نام این سال، “مدال اقدام” نامیده ایم.

 

گردان های آگاهی به میدان میِ آیند

پس از آن استاد رحیم پور ازغدی سخنان خود را در مورد فعالیت های سایبری با طرح این سوال شروع کرد:

” فعالیت ما در فضای سایبری زیاد است اما موثر نیست، چرا؟ “

 در پاسخ وی ضمن نامیدن فعالان فضای سایبری به “گردان های آگاهی” اضافه کرد:

گردان های آگاهی باعث فهم و آگاهی مردم می شوند و با مبارزه شان خطی را می شکنند که استکبار رسانه ای در فضای سایبری فکر نمی کرد شکسته شود.

 

سلطه در ناآگاهی است

رحیم پور در مورد نقش مهم آگاهی اظهار داشت:

الان خوشبختانه ما هر چند در رقابت با رسانه های استکباری هنوز عقبیم، ولی قلق کار دست مان آمده است و این آگاهی ما آزادی بخش است. زمانی کمپانی های بزرگ غربی و صهیونیستی فکر می کردند می توانند همه ی رسانه ها را مستقیم و غیر مستقیم در اختیار خود بگیرند و اخبار را آنطور که می خواهند پخش  کنند و بقیه هم در حال بازنشر اخبارشان خواهند شد و هیچ تفکر قدرتمندی هم که بتواند با آنها مقابله کند وجود نخواهد داشت، اما در عمل با واکنشی قوی روبرو شدند.

وی در مورد تلاش های جوانان در مساله ی سایبری اضافه کرد :

اگر ما مسلمانان با هم متحد شویم و در همه جای جهان دست در دست هم دهیم، موفق می شویم افکار عمومی را در سطح جهان تغییر دهیم بر خلاف  رسانه های غربی که سعی می کنند مردم شان را در نا آگاهی نگه دارند، چراکه سلطه در ناآگاهی است.

 

رسانه های انقلاب

سخنران در مورد رسانه های زمان انقلاب گفت:

نزدیک چهل سال پیش رسانه ی نیروهای انقلابی تنها اعلامیه، دیوارنویسی، شب نامه و نهایتا نوارهای کاست امام بود و این در برابر رسانه هایی که دشمنان انقلاب در دست داشتند، یعنی رادیو تلویزیون و مجلات و روزنامه ها و … تقریبا هیچ بود ولی همین امکانات کم که مایه ی آگاهی بخشی بود، در نهایت باعث شد تمام آن رسانه های پیشرفته شکست بخورند.

الان هم ما از نظر تکنولوژی قابل مقایسه نیستیم با جهان غرب و کشور های استکباری اما مهم این است که هسته های آگاهی بخشی مان در حال تشکیل و اثرگذاریست .

استاد رحیم پور ازغدی در مورد اهمیت جنگ سایبری افزود:

امروز در کشورهای استکباری مثل آمریکا و انگلیس اعلام کرده اند که سرتیپ هایی برای رسانه گردی دارند. قسمتی از فعالیت این گروه ها شامل قسمت علنی که جاسوسی و هک است می شود و نوع پیچیده تر و نافذترش ایجاد مشکل فرهنگی و تغییر نگاه مردم یک کشور نسبت به حقوق و منافع شان است.

وی در ادامه با توجه به اسناد معتبر در مورد زمان انقلاب گفت :

ساواک در جریان انقلاب همیشه در مورد سرعت نشر حرف های امام در کشور با توجه به نبود امکانات مناسب متعجب بود و به همین دلیل هم مورد توبیخ قرار می گرفت.

 قبل از فتح لانه ی جاسوسی هم جاسوسان آمریکایی برنامه های تلویزیونی ما را با جزئیاتش به واشنگتن گزارش می کردند.

 

رسانه های غربی همه یک صدا دارند

رحیم پور ازغدی در مورد ادعای غربی ها در مورد آزادی بیان گفت:

در کشور های غربی بر خلاف ادعای آزادی و پزهای بی شمار ، رسانه ها شاید کثرت داشته باشد، اما در نهایت همه یک صدا دارند، مثل بوق های زیادی که به یک منبع وصل هستند در نهایت تمام صداهایی که از آنجا شنیده می شود، یکی است.

البته شیوه های جدید دیکتاتوری رسانه این تعدد رسانه را ایجاب می کند، وگرنه برای مثال در دوران گذشته فاشیست ها در شوروی تنها یک موج رادیو داشتند و آن هم در دست نظام دیکتاتوری حاکم بود ولی جهان سرمایه داری امروز برای فریب اذهان عمومی هزاران موج دارد که همه تنها یک پیام را مخابره می کنند.

 

ما فضای رسانه ها را دوقطبی کردیم

در حال حاضر به جرات می توانم بگویم که تنها کشوری که توانسته است فضای دیکتاتوری رسانه ای اینها را به هم بزند، جمهوری اسلامی است. درست است که تولیدات ما از نظر تکنولوژی خیلی قوی  و کارهای مان کاملا تخصصی نیست اما اگر کادرسازی کنیم و به افراد مطلع میدان بدهیم خیلی سریع می توانیم در رسانه های جهان فضای دوقطبی ایجاد کنیم. در این راه مسلم است که به فعلیت رسیدن همه ی ظرفیت های انقلاب اسلامی  هزینه دارد؛ انقلابی که به گفته ی اندیشمندان غربی مشابه هیچ انقلاب دیگری از جمله انقلاب فرانسه و روسیه و…. نیست.

رحیم پور ازغدی در مورد نقش نشریاتی حتی با تیراژ پایین در کارشکنی  فرهنگی و تاثیرگذاری بر نخبگان و بی اعتنایی به مردم تاکید کرد:

 امریکایی ها خود اعلام کرده اند که ما باید نخبگان ایرانی را تحت تاثیر خود قرار بدهیم البته یکی از دلایل مهم تبلیغات فرهنگی بسیار وسیع آنها این مساله بود که آنها نسل انقلاب را از دست رفته می دیدند و امیدوار بودند بتوانند نظر نسل های بعدی را که خاطراتی از اقدامات و رسوایی های آنها در ایران ندارند، به خود جلب کنند.

آنها بر این باورند که باید جامعه ی زنان را با خود همراه کنند و از طریق نفوذ به ذهن زنان ومادران ایرانی سریع تر به مقصود خود برسند.

در کل هیچ تصمیمی در سیاست های آمریکایی گرفته نمی شود که بر اساس تصمیم مردم یا به قول خودشان دموکراسی باشد بلکه اول تصمیم گرفته می شود و بعد از آن سعی می کنند با نفوذ به ذهن مخاطبین خود، آنها را همراه و همگام با اهداف خود کنند.

برای مثال بوش رئیس جمهور سابق آمریکا برای حمله به عراق از مردم آمریکا اجازه نگرفت اول اقداماتی از پیش تعیین شده را که از طرف بالا دستی ها طراحی شده بود، اجرا کرد و بعد از حمله سعی کرد که افکار عمومی را با خود همراه کند.

 

تقدیر از فعالان برتر سایبری

در بخش بعدی برنامه  شاعر جوان میلاد عرفان پوربه خواندن اشعاری با موضوع مبارزه با استکبار پرداخت.

سپس مجری برنامه اسامی برندگان مدال اقدام را که همراه با دعوت از ایشان برای آمدن بر روی صحنه و دریافت مدال وتقدیرنامه شان بود، به این ترتیب اعلام کرد:

دکتر مقدم فر مشاور رسانه ی کل انقلاب اسلامی به خاطر پیگیری در ستاد باز نشر نامه ی حضرت امام به جوانان اروپایی در فضای مجازی

کامران غضنفری پژوهشگر و نویسنده ی جبهه ی انقلاب اسلامی در فضای مجازی

میثم محمد حسنی دبیر جایزه ی مرگ بر آمریکا

عباس گودرزی مدیر سایت “تلخندک”

عظیمی مسئول جامعه الزهرا به خاطر تولید پویا نمایی راشل کوری

حجت الله نیکی ملکی مدیر شبکه ی اجتماعی افسران جوان به خاطر تولیدات دیجیتالی مضامین استکباری در فضای مجازی 

خبرگزاری دانشجو (snn) به خاطر تولید مستند “جزیره ی فارسی” و تولیدات اثر گذار “دکتر سلام”

عباس صانعی مدیر خانه ی طراحان سازمان اوج به خاطر تولیدات گرافیکی صداقت آمریکایی و شمر زمانه

مهدی جعفری مدیر مرکز هنرهای بسیج مستضعفین به دلیل تولید پویا نمایی با عنوان “گزینه های روی میز” یا انیمیشن “ok”

پایگاه اطلاع رسانی گرداب به دلیل تولیدات پژوهشی از اقدامات آمریکا علیه ایران

حامد علامتی دبیر کل انجمن های اسلامی دانش آموزی به دلیل راه اندازی باشگاه بین المللی دانش آموزان ضد صهیونیسم

حوزه ی هنری برای ساختن کلیپ”ما ایستاده ایم”

بابک کرباسی اصفهانی فعال صنعت بازی سازی به خاطر کارگردانی پویا نمایی “عملیات شیطانی”

آنگاه دکتر سراج  در مورد ضرورت مبارزه با امریکا در فضای سایبری سخنان کوتاهی ایراد کرد.

بخش پایانی برنامه، پخش  مستند” جزیره ی فارسی” بود.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (3)