نامه ای به رئیس جمهور با موضوع ازدواج

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرای ناقص قانون تسهیل ازدواج انتقاد کرد و از ارسال نامه به رییس جمهور برای پیگیری علت اجرایی نشدن قانون خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی، با تاکید بر اینکه به صورت جدی در حال پیگیری اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان از سوی دستگاه‌های ذیربط هستیم، اظهار داشت: اگر چه قانون مذکور در سال 1384 از سوی مجلس تصویب شد اما متاسفانه این قانون به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌های ذی‌ربط به جز پرداخت وام ازدواج به زوجین به صورت ناقص اجرایی شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری است نه پیگیری اجرای قوانین، یادآور شد: مجلس نمی‌تواند بعد از تصویب قوانین به دنبال پیگیری و رفع مشکلات سد راه اجرای آنها هم باشد بلکه دستگاه‌ها باید در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده و در جهت اجرای قوانین گام بردارند.

این نماینده مجلس دهم از پیگیری اجرای قانون تسهیل ازدواج در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در این رابطه نامه‌نگاری و مکاتباتی از طریق کمیته پیگیری به ریاست جمهوری انجام شده و در آینده هم تمام اهتمام خود را برای پیگیری اجرای این قانون به کار می‌گیریم.

خدادادی با یادآوری ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: از آنجایی که بندهایی از این سیاست‌ها در قانون تسهیل ازدواج هم ذکر شده بود بنابراین بر آن شدیم تا دلایل اجرایی نشدن این قانون را از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری کنیم؛ البته اگر دستگاه‌های ذیربط اراده‌ای برای اجرای این قانون نداشته باشند پیگیری مجلس هم راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه فرهنگ اجرای قوانین باید در میان دستگاه‌ها و مسئولان نهادینه شود، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید روال قانونی اجرای قوانین را به صورت جدی طی کنند زیرا اگر جامعه نیاز به چنین قوانینی نداشت قوانین مذکور تصویب نمی‌شدند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر 30 طرح و لایحه در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد، یادآور شد: علاوه بر این باید بر هزاران قوانین دیگر هم نظارت کرده و در کنار این اجرای قوانین مصوب شده را هم باید پیگیری کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر