مشاوره ی مجازی/امان از دخالت خانواده ها

متاسفانه مشکل دخالت نابجای خانواده ها در امور فرزندان شان در بعضی خانواده های ایرانی به دلیل عدم فرهنگ و آموزش آداب اجتماعی رواج دارد. خانم دکتر نقدی در پاسخ یکی از کاربران راه حلی برای این مشکل دارد.

0

باسلام وتشکرفراوان ازکانال خوبتون

من دوساله ازدواج کردم و پنج تاخواهرشوهر دارم که خیلی توزندگی من دخالت میکنن وهمش نیش وکنایه می زنند.

الان چند ماهه باهاشون بحث مون شده و رفت وآمد نداریم. سرهمین کارهاشون دعوامون شد.

لطفا راهنماییم کنید که چه جوری ارتباطِ با حریم، با خانواده ی همسرم داشته باشم.

ممنون.

پاسخ:

سلام عزیزم ،فکر می کنید چه شده که آنها اجازه دخالت کردن را پیدا کردند؟ یا چه کسی به آنها این مجوز را داده است؟ شما اگر زندگی خود را مستقل از آنها بدانید و با جرات مندی بدون دعوا و ایجاد مشکل جدید خیلی محترمانه ودر عین رعایت حق فامیلی، برای حق خودتان هم ا رزش قائل باشید( نه در امور آنها خود را داخل کنیدو نه اجازهی  داخل شدن به حریم تان را به آنها بدهید)آیا فکر می کنید کسی جرات ورود به حریم تان را خواهد داشت؟مگر اینکه بگویید نمی دانم چگونه برخورد کنم، که در این صورت لازم است جرات ورزی را در حل مسئله امتحان کنید.

 معمولا برنامه های روان شناسی تلویزیون بعضا به این مهارت ها می پردازد.  اگر استفاده از آنها برای تان مقدور نیستف  نیاز به گفتگوی حضوری با یک مشاور دارید.

دوست عزیز متاسفانه این مشکل در بعضی خانواده های ایرانی به دلیل عدم فرهنگ و آموزش آداب اجتماعی رواج دارد. نمی دانم ارتباط شما با همسرتان و تاثیر پذیری تان از هم تا چه میزان است. اما اشکالی ندارد که شما انتظارات تان را از ایشان مطرح نمایید و یا نکاتی که شما را رنجیده خاطر می کند، بیان کنید. زمینه در این

موفق باشید.

/انتهای متن/

درج نظر