در آسیا نتیجه نگیریم هم سرمربی می ماند

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: اگر در آسیا هم نتیجه نگیریم سرمربی خارجی صد در صد حفظ خواهد شد.

0

سرویس خبر به دخت/

میترا نوری نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: سرمربی خارجی برنامه‌ها را ارائه کرده است. بنابراین هنگامی که فدراسیون با سرمربی‌گری وی موافقت کرده با برنامه‌های او نیز باید موافقت کند. برای نخستین بار در فاصله نه ماه مانده به مسابقات آسیایی تمرینات تیم ملی شروع شد و ما به دنبال مربی با رزومه خوب خارجی بوده‌ایم. همه می‌دانید پیدا کردن سرمربی خانم و آوردن آن به ایران بسیار مشکل است اما با صحبت‌هایی که انجام دادیم سرانجام با پانیچ مذاکره کردیم امیدوارم از حداقل زمان استفاده حداکثر را ببریم.

وی ادامه داد: حضور یک مربی با تجربه باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان شده است. به گونه‌ای که آنها به من گفته‌اند به مقام هم فکر می‌کنیم. امیدوارم با حمایت و توجه پیشکسوتان مربیان ، بازیکنان و اصحاب رسانه بهترین شرایط را فراهم کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال درباره سختی‌های جذب مربی اظهار داشت: حواشی کار از اصل کار در ایران بیشتر است و یک مسئول باید 70درصد انرژی خود را برای حواشی بگذارد. در خصوص سرمربی خارجی نیز همین مشکلات پیش آمد و روحیه مرا خراب کرد. زمانی که به دنبال سرمربی خارجی بودیم ارتباط زیادی با فدراسیون‌های مختلف و شرکت‌هایی که در این رابطه فعالیت داشتند برقرار کردیم.

نوری افزود: زمانی که پانیچ به ایران وارد شد این صحبت به وجود آمد که روابط بین‌الملل از حضور وی خبر ندارد. اما مگر می‌شود سرمربی برای تیم ملی جذب کنیم اما فدراسیون و روابط بین‌الملل خبر نداشته باشند؟ خوشبختانه حواشی ایجاد شده به خیر گذشت.

وی با بیان اینکه هدفمان حضور در مسابقات آسیایی 2014 است تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا توقع کسب مقام هفتم یا هشتمی نداریم بلکه انتظار سرمربی و بازیکنان جایگاه چهارم یا پنجمی آسیا است. فاصله طولانی با تیم‌های بالای آسیا داریم اما می‌توانیم آن را در مدت زمان کمتری جبران کنیم. به مسابقات جهانی نیز فکر کرده‌ایم و امیدواریم یکی از تیم‌هایی باشیم که کشورهای شرق آسیا کمی از ما بترسند. مطمئن باشید که در مسابقات آسیایی 2014 ایران یکی از بهترین‌ها خواهد بود و در مسابقات قهرمانی آسیا در آذرماه دو پله صعود را شاهد خواهیم بود.

نوری در پاسخ به این سؤال که اگر ایران در مسابقات آسیایی 2011 نتیجه نگیرد باز هم سرمربی را حفظ خواهید کرد گفت: صد در صد سرمربی حفظ خواهد شد . ما مانند فوتبالی‌ها نیستیم.

نوری همچنین درباره برنامه‌های فدراسیون در بخش بانوان اظهار داشت:در نظر داریم برای رقابت های چند جانبه از کشورهای صاحب‌نام اروپایی و آسیایی دعوت کنیم . تیم تا سال 2014 رها نخواهد شد، خوشبختانه نگاه وزارت ورزش به اردوهای برون‌مرزی روشن است.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تغییر رؤسای فدراسیون‌ها اگر این اتفاق برای هندبال رخ دهد باز هم همکاری خواهید کرد، عنوان کرد: در این مورد باید رئیس فدراسیون من را انتخاب کند. دوست دارم در هر پستی به هندبال کمک کنم و به این رشته وابسته ام.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال همچنین درباره مبلغ قرارداد سرمربی خارجی و دستمزد بازیکنان گفت: پیشنهاد پانیچ 5هزار دلار در ماه بود که همین مبلغ پرداخت می‌شود. در مورد بازیکنان نیز با آنها بحث حقوقی نداریم و تنها مبالغی مربوط به رفت و آمد پرداخت می‌شود.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر