اختلالات جنسی از عوامل مهم طلاق

اختلال توانایی جنسی یکی از پنج علت طلاق در کشور ما است که در اکثرا موارد به علت عدم آگاهی زوجین از مراجعه به پزشک خودداری می‌شود.

88

سرویس خبر به دخت/

دکتر محمد رضا نوروزی ،عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: اختلال توانایی جنسی یکی از پنج علت طلاق در کشور ما است که در اکثرا موارد به علت عدم آگاهی زوجین از مراجعه به پزشک خودداری می‌شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: ۲۵ تا ۴۰ درصد مردان و زنان ایرانی از اختلالات توانایی جنسی رنج می‌برندو معمولاً به علت شرم و حیا از امکان معالجه و درمان آن فراهم نمی‌شود.

وی افزود: در حالی که اختلال توانایی جنسی یکی از پنج علت طلاق در کشور ما است، دکتر نوروزی با بیان اینکه مسائل جنسی تابع مسائل روحی و روانی است، یادآور شد: شیوع انزال زودرس در مردان که بین ۲۵ تا ۴۰ درصد به آن مبتلا هستند می‌تواند به صورت ثانویه با اختلالات روحی روانی همراه گردد که به دنبال آن ناتوانی جنسی کامل عارض می‌گردد.

وی ادامه داد: اختلالات فیزیکی در مردان قابل درمان با استفاده از درمان‌های دارویی، جراحی، و یا استفاده از پروتزهای کمکی است.در حالی که درمان اختلالات جنسی زنان بیشتر به فراهم آوردن شرایط روحی و روانی مناسب برای برقراری یک رابطه جنسی است.

دکتر نوروزی تاکید کرد: باید دقت کرد که اختلالات توانایی جنسی باید در مصاحبه مشترک و در حضور زن و شوهر باهم صورت بگیرد و درمان به موقع آن می‌تواند در بهبود شرایط زندگی زوجین نقش مهمی را بازی کند./انتهای متن/

 

نمایش نظرات (88)