4 راز و رمز آدم های لاغر

چرا بعضی ها هر چقدر تلاش می کنند، لاغر نمی شوند ولی در عوض بعضی دیگر بی تلاش و کوششی خاص، لاغر هستند؟ راز و رمزی در کار این افراد لاغر هست که باید شناخت و به کار گرفت.

0

حتما شما در اطراف خود افرادی را دیده اید که همه چیز می خورند اما از اندامی متناسب و لاغر برخوردارند.  این موضوع در حالی است که شما مراقب هستید غذاهایی که می خورید، هستید  و یا حتی گاهی از خوردن وعده های غذایی خودداری کرده اید، ساعاتی را در باشگاه ورزشی به سر می برید اما  چندان لاغر هم نمی شوید.

به نظر نمی رسد افراد لاغر چنین  رژیم سخت غذایی داشته باشند، رژیم غذایی مناسب و شدید شاید مستلزم زمان باشد. اما به نظر می رسد که افراد لاغر رازهایی دارند و بقیه مردم دنیا بایستی این رموز را فرا بگیرند.

 خوشبختانه تحقیقی که در مورد سلامت و بدن سازی در دنیا انجام گرفته است، به کشف تفاوت میان افرادی که زمان طولانی مدتی را سپری کرده و یا پول زیادی خرج کرده و در مجموع تلاش می کنند که لاغر بمانند و افرادی که به نظر می رسد که زحمت زیادی برای لاغری نمی کشند و اندامی موزون دارند، پرداخته است.

اما رازهای افراد لاغر:

 

1-افراد لاغر اندام در خوردن غذا ناپرهیزی نمی کنند:

پیوستن و تابع یک برنامه ی غذایی بودن به این معناست که شما یک سری از قوانین سخت را به طور کامل انجام می دهید.  این قوانین مشخص می کنند چه چیز، چه وقت و چه اندازه می توانید غذا بخورید.  زمانی که شما از این مسیر خارج می شوید، از غذاها و چیزهای نامناسب و غلط تغذیه می کنید.  حتی وقتی پر خوری می کنید، احساس بدی به شما دست دهد که چرا فشار ها و محدودیت های لازم را اعمال نکرده اید. اما افراد لاغر برای لاغری تلاشی نمی کنند و مثلا اگر بخواهند، به طور کامل خوراکی یا غذایی را نخورند، نمی خورند.

 

2-به نیازهای بدن خود نسبت به غذا مطمئن هستند:

از آنجا که کسانی که رژیم غذایی می گیرند، نسبت به میزان کالری و این که اجازه خوردن برای چه غذاهایی را ندارند، آگاهی دارند، افراد لاغر به بدن خود این اطمینان را دارند که بدن شان چه زمانی به این افراد آگاهی می دهد که گرسنه و یا سیر بوده و چه غذاهایی را باید بخورند و چه چیزهایی را نخورند . به همان نسبتی که شکلات نمی خورند ، چون شکلات سرشار از چربی و شکر است ،  توجه دارند که خوردن زیاد از حد شکلات نیاز بدن شان نیست.  زمانی که یک پیتزای بزرگ را برای خوردن  در مقابل خود دارند، تا حدی می خورند که احساس رضایت بخشی کنند و در خوردن پیتزا وقتی کاملا سیر هستند،  زیاده روی نمی کنند. آنها  از طریق اعتمادی که به بدن خود دارند، قادرند میزان کالری را برای بدن خود برآورد کنند .

 

3-افراد لاغر در غذای خود انتخابی شیک و دقیقی دارند:

حتما دقت کرده اید که یک برش هندوانه  تا چه اندازه ای می تواند شما را سیر کند و نیز یک سوپ داغ چطور باعث سیر شدن شما می شود. تحقیقات باربارا رولز استاد دانشگاه پنسیلوانیا  نشان داده است که مصرف خوراکی هایی که آب فراوان دارند عادت افراد لاغر است؛  خوراکی هایی که شامل میوه ها، سبزی ها، سوپ و غلات کامل پخته شده است که کالری کمتری دارد ولی شما را سیر می کند و گرسنگی کاذب را از بین می برد. با شروع به خوردن غذایی مانند سوپ، سالاد و غیره دیگر گرسنگی زیادی را احساس نخواهید کرد.

 

4-افراد لاغر می دانند که لاغری مانند ماراتن است:

حتما تبلیغات تلویزیونی را دیده اید که به شما وعده می دهند 15 پوند وزن در طول یک ماه کم خواهید کرد. اما افراد لاغر می دانند که بهترین راه و روش برای خلاصی از اضافه وزن نزدیک شدن به یک سبک زندگی مناسب و تدریجی است. آنها می دانند که بایستی در خوردن تغییراتی را به کار گرفت و به تدریج برنامه ی کاهش وزن خود را شروع کرده ، با آگاهی از طریق تخمین و قیاس کردن روشی که غذا می خورند سبک شان را عوض می کنند. افراد لاغر در کوتاه مدت، خواهند توانست عادات روزانه جدیدی را خلق کرده و هنگامی که به اهداف کاهش وزن خود دست یابی پیدا می کنند، این عادات را در  صورتی که سلامتی و اندام شان ما را جهت لاغری حفظ کند، نگه می دارند.

 

5-افراد لاغر به خود اولویت و بها می دهند: بخشی عمده از زندگی شما صرف اختصاص دادن به دیگران است شما به سر کار رفته و با یار و مصائب خود وقت می گذرانید. اطمینان می یابید که شریکتان شاد و خوشحال است. با دوستان وقت می گذرانید. و به طور منظمی با اعضای خانواده هستید. این کارها باعث شادی اطرافیانتان خواهد شد. اما باید به خود نیز در مرحله اول توجهات لازم را مبذول دارید.

 

6-افراد لاغر از خوردن وعده های اصلی غذا پرهیز نمی کنند: معمولا افراد صبحانه نمی خورند. و خوردن صبحانه پشت گوش انداخته می شود. اما تحقیقات نشان می دهد که کسانی که صبحانه را فراموش می کنند ، به هنگام ظهر و وقت ناهار کالری زیادی را مصرف می کنند. زمانی که احساس گرسنگی دارید احتمالا می خواهید پر خوری کنید و بیش از آنچه که بدن نیاز دارد غذا را با ولع و حرص می خورید. اما صبحانه غذای اصلی در طول روز است که نباید فراموش شود.هر زمانی که شما اجازه می دهید بدنتان گرسنگی بکشد پس بایستی مراقب باشید که تسلیم پرخوری و افراط در غذا نشوید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر