پرپایی اتاق عقد با هدف تحقق شعار «ازدواج آسان و مؤمنانه» در جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در راستای تحقق شعار «ازدواج آسان و مومنانه» از سال گذشته بخشی به نام اتاق عقد را با هدف ارائه خدمات ثبت و برگزاری عقد را راه‌اندازی کرده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از حوزه، حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) و آغاز هفته ملی ازدواج، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های مذهبی کشور از دیرباز محل تجمع و کانون توجه عاشقان و مشتاقان فرهنگ و معارف والای اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) بوده است و تولیت معظم مسجد و همه خادمان آن با تمام توان و بضائت‌شان در مسیر مبارک خدمت رسانی به خیل عظیم مومنان و فضا سازی برای بهره‌مندی معنوی ایشان از قلمرو قدسی آن قدم بر می‌دارند.


وی با اشاره به اینکه خادمان مسجد در معاونت فرهنگی نیز با تاسی به همین تلاش فرخنده می‌کوشند با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تبلیغی مناسب، به وظیفه و ماموریت خود جامعه عمل بپوشانند و پاسخگوی تمام نیازهای معنوی زائران این مکان مقدس باشند، ابراز کرد: به گواهی و تاکید قاطبه کارشناسان دینی و فرهنگی و نخبگان جامعه‌ اسلامی، پرداختن به مساله‌ خانواده و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای جنبه‌های مختلف آن یکی از مهمترین و فور‌ی‌ترین نیازهای فرهنگی و دینی کشور اسلامی ماست.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با آگاهی از این نکته و نیز با عنایت به این که تحقق شعار «ازدواج آسان و مومنانه» جزء نخستین مقدمات اصلاح و تقویت نظام خانواده است، برآن شد که از سال گذشته بخشی به نام اتاق عقد را تاسیس و مدیریت کند و به نوهمسران جوان در چارچوبی سنجیده و هدفمند خدمات ثبت و برگزاری عقد را ارائه کند.

وی افزود: این اتاق عقد با اهدافی همچون پرهیز از آلوده شدن به تجمل، اسراف و تبذیر، پرهیز از آلوده شدن به پیرایه‌ها، خرافات و سنت‌های غیر دینی و بی ریشه، توجه به جایگاه رفیع خانواده و ارائه الگوی در دسترس و مطلوب برای مراسم عقد و ازدواج به جوانان و خانواده‌ها راه‌اندازی شده و مورد استقبال زوج‌های جوان قرار گرفته است.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی‌های سفره عقد برپا شده در این اتاق پرداخت و بیان کرد: از ویژگی‌های این سفره این است که براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی طراحی و از آیات قرآن کریم پیرامون ازدواج در آن استفاده شده است و مزین به نام مبارک 14 معصوم(علیهم السلام) است و از نورپردازی و رنگ‌آمیزی بر اساس روانشناسی رنگ در آن بهره‌گیری شده است.

وی ادامه داد: تمام فرآیندی که در این موضوع مد نظر است بر اساس قوانین کشور برنامه‌ریزی شده و همچنین رعایت حدود دینی و موضوعات مربوط به محرم و نامحرم به خوبی در آن وجود دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در یکسال گذشته 120 زوج جوان عقد و پیمان زندگی خود را در فضای قدسی مسجد مقدس جمکران منعقد کرده‌اند، اظهار کرد: علاوه بر نوهمسران قمی زوج‌های جوان از استان‌های مرکزی، خراسان، مازندران، کرمان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و البرز نیز به این مسجد مقدس مشرف شده و عقد ازدواج خود را در مسجد مقدس جمکران انجام داده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص شرایط ثبت نام و استفاده از این اتاق عقد هم گفت: خانواده‌هایی که علاقمند به استفاده از این فضا در مسجد مقدس جمکران هستند می‌بایست حداقل 10 روز پیش از مراسم معرفی نامه‌ای از دفترخانه رسمی مبنی بر طی مراحل قانونی ثبت ازدواج را به شماره فکس 37253418-025 ارسال کنند تا همکاران ما مقدمات حضور و انجام مراسم را فراهم کنند.

/انتهای متن/

درج نظر