ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی در فرانسه فروش آن را چند برابر کرد

ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی در فرانسه و تبلیغ در این زمینه فروش و علاقه به خرید این نوع لباس را افزایش داده است و زنان غیرمسلمان نیز به این لباس های پوشیده روی آوردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، طرح لباس های شنای اسلامی که خانمی لبنانی الاصل در استرالیا است، گفت که این ممنوعیت که در کن فرانسه کلید خورد باعث افزایش فروش 200 درصدی آنلاین این لباس شده است.
شهردار کن هفته گذشته پوشیدن لباس شنای اسلامی را در سواحل این شهر ممنوع کرد و پس از آن یک زن مسلمان فرانسوی به علت داشتن حجاب در سواحل کن توسط پلیس جریمه شد و به علت نژاد، مذهب و قومیتش هدف بدرفتاری قرار گرفت.
‘داوید لیسنار’ شهردار کن درباره علت این ممنوعیت گفته بود این لباس نمادی از اسلام گرایی افراطی است و پوشیدن آن می تواند در این روزها که فرانسه هدف ‘حملات اسلامگرایان’ است دردسرساز شود.
به نظر می رسد افزایش فروش 200 درصدی آنلاین لباس شناس اسلامی که به ‘بورکینی’ معروف شده است واکنش مسلمانان و زنان غیرمسلمانان به مواضع افراط گرایانه شهردار کن باشد.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای نشریه اقتصادی ‘دی بول’ استرالیا، ‘احدا زانتی’ زن استرالیایی لبنانی الاصل که ادعا می کند علامت تجاری بورکینی برای لباس شنای اسلامی را یک دهه پیش ابداع کرده است، گفت: اضطراب عمومی در فرانسه تبلیغات بیشتری برای محصولات وی به همراه داشته است.
وی گفت که یکشنبه گذشته 60 فروش آنلاین داشته است که همه خریداران غیرمسلمان بوده اند، در حالی که به طور معمول روزانه 10 تا 12 فروش آنلاین داشته است.
بورکینی که از ترکیب بخش هایی از کلمات برقع و بیکینی تشکیل شده، نوعی لباس شنا برای زنان است که تمام بدن را غیر از صورت، دست ها و پاها می پوشاند و مورد علاقه بسیاری از زنان مسلمان برای استفاده در ساحل است.
مجمع حقوق بشر فرانسه گفته است ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی را در دادگاه به چالش خواهد کشید.
شورای مسلمانان فرانسه (سی اف سی ام) نیز در واکنش به اوج گیری فشار بر مسلمانان مقیم این کشور، خواستار دیدار فوری با ‘برنارد کازنوو’ وزیر کشور فرانسه شده است.

/انتهای متن/

درج نظر