این دختران اسرائیلی…

این روزها شنیدن خبر مسلمان شدن زنان و مردان در آن سوی دنیا خبر تازه ای نیست اما خبر مسلمان شدن دختران و زنان اسرائلیلی و بلکه مردان اسرائیلی … قطعا مخاطب را شگفت زده می کند.

0

انگار دیگر مردم آزاده دنیا عادت کرده اند که هر روز با خشم و ناراحتی اخبار جنایات صهیونیست ها را در فلسطین اشغالی از سوی رسانه های مستقل جهان و یا سایت های خبری غیروابسته به صهیونیسمِ بین الملل دنبال کنند. اما شنیدن خبر مسلمان شدن دختران و زنان اسرائیلی و حتی گاهی خبر مسلمان شدن یک مرد اسرائیلی از آن خبرهایی است که قطعا مخاطب را در شگفتی فرو می برد…

 

از دیوار حائل گذشت و قرآن خرید

رمضان سال 94 بود که مستندی با نام «طلوعی از مغرب» از صداوسیما پخش شد. موضوع این مستند که درباره مسلمان شدن یک دختر یهودی ساکن در سرزمین اشغالی فلسطین بود، باعث شد خیلی ها از موضوع مستند شگفت زده شوند.

«لیلا حسین» نام جدید این تازه مسلمان است. او دختری یهودی و فرانسوی الاصل بوده که از کودکی در سرزمین اشغال شده فلسطین زندگی می کرده است. اما یک روز صبح زود که صدای اذان را از مسجد منطقه عرب نشین کنار شهرکشان می شنود، عاشق نوای آن می شود. او بعدها به خودش جرات می دهد و از ورودی دیوار حائل میان صهیونیست ها و فلسطینی ها می گذرد و در بخش مسلمان نشین یک قرآن می خرد و…

این دختر اسرائیلی یک سال بعد و پس از تحقیقات و مطالعات زیاد مسلمان می شود. اول اسلام آوردنش را پنهان می کند ولی بعد از اینکه خانواده از تغییرات رفتاری اش متوجه ارتباط او با مسلمانان می شوند؛ طردش می کنند و او هم مجبور می شود به بهانه ادامه تحصیل به فرانسه برود. اما صهیونیست های نژادپرست او را در پاریس هم راحت نمی گذارند و او برای حفظ جانش مدتی به سوریه و سپس به ایران می آید. در ایران درس می خواند و بعد به همراه دوستان تازه مسلمان خود به انگلیس می رود.

البته سال قبل از آن هم پایگاه خبری «شفقتنا» در 27 مرداد 1393.ش روی خروجی سایتش از مسلمان شدن یک دختر اسرائیلی 23 ساله به نام «مارال مالکا» و ازدواجش با یک جوان فلسطینی خبر داده بود.

 

سابقه تاریخی اسلام آوردن دختران اسرائیلی

اینکه می شنویم دختری اسرائیلی مسلمان شده، خیلی هم اتفاق جدید و تازه ای نیست. زیرا اسلام آوردن دختران و زنان و البته گاهی مردان یهودی صهیونیست در سرزمین های اشغالی سابقه تاریخی دارد.

«اسرائیل شاهاک» نام استاد دانشگاه و نویسنده ای یهودی و لهستانی الاصل بود که در سرزمین های اشغالی زندگی می کرد. او دکترای شیمی داشت و رئیس جامعه حقوق بشر و شهروندان اسرائیل بود. شاهاک از منتقدان واقعی صهیونیسم در خود خاک اسرائیل بود. به همین دلیل هم صهیونیست ها نفرت شدیدی از او داشتند و در رسانه ها القاب بسیار زشتی به او می دادند. حتی در برهه ای از زمان خبر مرگش را اعلام کردند درحالیکه زنده و سالم در سفر آمریکا به سر می برد. خلاصه دولت اسرائیل به خاطر انتقادات او از صهیونیسم و دفاعش از حقوق فلسطینی ها تا سال 2001 میلادی برابر با 1380ش. که به خاطر ابتلا به بیماری دیابت فوت شد، همه گونه محدودیتی برای او به وجود آورد.

او در صفحه 72 و 73 کتابش «دولت نژادپرست اسرائیل» که در دهه 90 میلادی چاپ شد، مطالبی درباره وضعیت بغرنجی که صهیونیست ها برای 220 دختر و زن اسرائیلی تازه مسلمان شده ایجاد کرده بودند، می نویسد.

و این یعنی حتی در خود فلسطین اشغالی و در میان صهیونیست ها دختران و زنان و گاهی مردانی حق طلب پیدا می شوند که پس از مواجهه با حقیقت، چشمهای شان را بر روی آن نبسته و با وجود خفقان شدید و رفتارهای وحشیانه صهیونیست ها با مسلمانان و تازه مسلمانان، اسلام را انتخاب کرده و همچنان می کنند.

 

مژده پیروزی

براساس آنچه شاهاک در کتابش نوشته و براساس حرف «لیلا حسین» قهرمان تازه مسلمان شده مستند طلوعی از مغرب که می گوید در هر سال 70 تا 80 یهودی در اسرائیل مسلمان می شوند، آیا نباید همه ما روز به روز به نابودی کامل رژیم صهیونیستی امیدوارتر باشیم؟

به قول امام خمینی(ره) :

«هان اى مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوى قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است»[1]

 

*برگرفته از کتاب «دولت نژادپرست اسرائیل»، نوشته دکتر اسرائیل شاهاک، ترجمه دکتر امان الله ترجمان، انتشارات پَرَشکوه، چاپ اول 1380.ش

[1] صحیفه امام، جلد 15، ص171

/انتهای متن/

درج نظر