صمیمانه با دختران دم بخت

چه دنیای ناز دخترانه و چه دنیای متین زنانه هیچ‌یک بد و نامطلوب نیست، مهم این است که ما دختران بدانیم برای عبور از یک دنیای ناز و ورود به یک دنیای متین باید تغییر کنیم و این دو دنیا را در ادامه هم نبینیم.

0

نسیم شهسواری/

داشتن یک ازدواج مطلوب و خوب که در آن‌همه آرزوهای دور دراز برآورده شود و خانه‌ای با سقفی بلند و سبز و امن شکل بگیرد، آرزوی همه دختران است، ازدواج کردن برای خیلی از دخترخانم‌ها یک تحول است و برای خیلی دیگر یک آرزوی شیرین که حتی در بازی‌های کودکانه‌شان آن را تمرین می‌کنند.

اساساً ازدواج کردن و ورود یک دختر به یک دنیای زنانه جدی، بایدها و نبایدهای بسیار دارد، بایدهای و نبایدهای که دانستن آن‌ها کمک می‌کند که دنیای بعد از ازدواج با آرزوهای لطیف یک دختر فاصله زیادی نداشته باشد و یک کانون گرم، مهربان و دل‌پذیر شکل بگیرد.

ما در ازدواج به‌شرط‌چاقو با دختران حرف‌ها بسیار داریم، حرف‌هایی که گفته‌ایم، میگوییم و خواهیم گفت؛ حرف‌هایی برای اینکه فردای یک انتخاب روشنی، شوق و امید باشد.

 

درسن مناسب ازدواج کنیم

دانش‌آموز که بودم، دوستی داشتم که آن زمان که همه ما درگیر و دار، درس و مدرسه و کنکور و امتحان بودیم در رویاهایش به ازدواج کردن فکر می‌کرد، در یک‌کلام اگر بخواهم بگویم، ازدواج کردن از هر چیزی برای آزاده مهم‌تر بود و همین مسئله هم سبب شد که آن روز که کارنامه سال سوم دبیرستان را می‌گرفتیم، مادر آزاده خبر ازدواجش را به ما بدهد؛ ازدواجی که هنوز یک سال از آن نگذاشته بود، تلخ و سیاه و تاریک شد، راستی چرا؟ چرا زندگی آزاده هنوز شکل نگرفته از هم پاشید و نافرجام ماند.

به‌طورکلی سن درست و دقیق و مناسب برای ازدواج کردن، عددی نیست، زمانی که یک دختر به بلوغ جنسی و عقلی برسد، زمان ازدواج او فرارسیده است و دیگر می‌تواند یک ستون اساسی برای تشکیل یک زندگی باشد، زندگی که قرار با درایت‌های او و همسرش شکل بگیرد.

البته این سکه، روی دیگری هم دارد؛ آدم‌هایی که سالیان سال است که به بلوغ جنسی و عقلی رسیده‌اند و فرصت‌های ازدواج شان را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند و روزی می‌رسد که دیگر منِ عاقل وجودشان، عاقل و عاقل و عاقل‌تر می‌شود و برای شان انتخاب کردن یک شریک سخت‌تر و سخت‌تر و سخت‌تر.

ازدواج در زمان مناسب یعنی اینکه، نه برای ازدواج کردن عجله کنیم و نه فرصت‌های مناسب ازدواج را بسوزانیم بلکه یعنی در سن و زمان مناسب ازدواج کنیم.

 

با دلایل درست و منطقی ازدواج کنید

ازدواج، ساختن زندگی است، ساختن زندگی با روزهای تلخ و شیرین و جدی و شوخی‌اش، یعنی تو می‌مانی و یک زندگی که باید ساخته شود، از نو، اما آیا همه ما، آمادگی ساختن زندگی راداریم؟ آیا میل به ساختن در درون ما وجود دارد یا نه به خاطر دلایل دیگری پا به عرصه ازدواج می‌گذاریم، احساس تنهایی، نیاز به داشتن استقلال، چشم و هم چشمی و … از دلایلی نادرست یک ازدواج هستند. دلیل درست منطقی برای ازدواج و تشکیل خانواده، میل به سازندگی است؛ دلیل درست برای ازدواج این است که بخواهیم و بتوانیم و بپذیریم که یک دنیای نو را بسازیم.

آیا دلیل کافی برای ازدواج کردن دارید؟

 

دیدگاه تان تجاری نباشد

هستند دخترانی که نگاه شان به ازدواج کردن، نگاهی اقتصادی و تاجرمابانه است، کسانی که تصورشان از خوشبختی، یک جشن لوکس، یک‌خانه بزرگ با چیدمان آن‌چنانی و سفرهای دور دنیا و… است، هستند. آدم‌هایی که هیچ، تصمیم و تصور و چشم‌اندازی برای فرداهای بعد از ازدواج ندارند، آدم‌هایی که نگاه شان به ازدواج هم اقتصادی است و ثمره همین نوع نگاه است که اگر سری به دادگاه‌های خانواده بزنی خواهی دید و خواهی فهمید که خیلی زندگی‌ها به خاطر مشکلات معیشتی از هم نپاشیده است، بلکه این ازدواج‌ها به خاطر نداشتن نگاهی درست، به ازدواج وزندگی ازهم‌پاشیده است.

نگاه مان را به ازدواج تغییر دهیم، ازدواج تجارت‌خانه نیست، بلکه یک میل قوی برای تشکیل سایبانی است که در آن مهر، نور و روشنی باشد، یک میل قوی برای ساختن خانه‌ای گرم هرچند کوچک.

 

ازدواج ادامه دنیای دخترانه‌مان نیست

دنیای دخترانه، نازک و لطیف و شکننده است، دنیایی که در آن از خنده‌های از ته دل، دورهمی ساده دوستانه و خیلی از کارها و تفریحات و احساسات، زیاد است و فراوان، اما یک دختر زمانی که می‌خواهد در بزرگ ازدواج را باز کند و از این در عبور کند، باید چیزهای بسیاری را بداند، باید بداند که این در یک مرز است، یک مرز میان مسئول بودن و نبودن، باید بداند که این در یک مرز است میان، اینکه تو سازنده باشی و یا دیگران برای تو بسازند، چه دنیای ناز دخترانه و چه دنیای متین زنانه هیچ‌یک بد و نامطلوب نیست، مهم این است که ما دختران بدانیم برای عبور از یک دنیای ناز و ورود به یک دنیای متین باید تغییر کنیم و این دودنیا را در ادامه هم نبینیم.

قاچ هندوانه زندگی‌تان شیرین باد

/انتهای متن/

درج نظر