اگر می خواهید دنیای دخترانه تان آرام بماند

دخترها چه کار کنند که پایان جاده زندگی شان، سبزی، روشنی و لبخند باشد؟ چگونه می‌توان در دنیایی دخترانه، آرامش را میهمان لحظات کرد؟

0

نسیم شهسواری/

جوان بودن و دختر بودن، دنیایی از احساسات و هیجانات و اشتیاق است، جوان باشی و دختر باشی، روحت لطیف و طبعت نازک و ساده و سفید است. جوان باشی و دختر باشی، روح تازه‌ات گاه، درگذر روزهای زندگی خراش برمی‌دارد و آزرده می‌شود و دنیای آرامت کمی ناآرام و مواج می‌شود.

جوانی برای خودش مرحله‌ای حساس است، مرحله که در آن از دنیایی ساده به دنیایی بزرگ‌تر و پرفریب‌تر قدم می‌گذاری و می‌خواهی، ساختن را شروع کنی. هستند کسانی که برای ساختن این دنیای بزرگ، گاهی، ناآرام و دل‌گرفته می‌شوند؛ راستی! چگونه می‌توان در دنیایی دخترانه، آرامش را میهمان لحظات کرد؟

 

راه میانبُر وجود ندارد

رسیدن به مقصد در زمان مناسب و یا گاهی زودتر، یک ایده آل همگانی میان انسان‌ها و به‌ویژه جوانان است، جوانان با نیروی جوانی و انگیزه‌های پولادین شان دوست دارند که رسیدن‌ها را زودتر، بیشتر و یکی پس از دیگری تجربه کنند و چه‌بسا که گاه برای این رسیدن‌های زودهنگام در مسیرهای نادرست قدم بگذارند و به بیراهه بروند، یک اصل مهم در همه دستاوردهای مثبت زندگی وجود دارد و آن‌هم این است که برای دست یافتن به نتایج خوب، راه میانبر و یک‌شبه وجود ندارد، برای دست‌یابی به آرزوهایی که بزرگ‌اند و متعالی، باید پا در مسیر درست گذاشت و خارها را تجربه کرد تا یک رسیدن تمام و کمال به ثمر بنشیند. برای رسیدن به اهداف و آرزوهای بلند، مسیرهای انحرافی وجود ندارد؛ و اگر به دنبال راه‌های یک‌شبه و میانبر بگردی، نه‌تنها دست‌یابی به آرزوهایت میسر نمی‌شود، بلکه روحت زخمی می‌شود و روزهای عمرت بیهوده می‌گذرد. یافتن مسیر درست و قدم گذاشتن در آن برای دست‌یابی به همه آنچه می‌خواهید یک رمز جاودانه برای دخترانی است که دوست دارند روزهای جوانی‌شان را در دنیایی آرام و منطقی بگذرانند، راه میانبر وجود ندارد، مسیر درست را انتخاب کنید.

 

زندگی واقعی است

شاید خیلی از افراد وقتی خاطرات دوران جوانی‌شان را در ذهن شان مرور کنند و آمال و آرزوها و خواسته‌های شان را به یاد بیاورند، خنده‌ای بکنند و با خودشان بگویند، چه چیزها که نمی‌خواستیم.

دنیای دخترانه پر است از آرزوهای رنگی، پر است از فکرهای رمانتیک، تصویرهای زیبا و بکر، اما دنیای واقعی چه قدر با تفکرات شیرین دخترانه مطابقت دارد؟

داشتن آرزوهای بزرگ، قشنگ و فانتزی به‌خودی‌خود چیز بدی نیست اما آنچه در این میان آرامش یک دنیای تازه دخترانه را بر هم می زند، این است که در این دنیای واقعی به دنبال آن‌ها باشی و نتیجه مسلم این جستجو نیافتن است، نیافتنی که در بسیاری از مواقع، لحظات آرام یک دنیای شاد را برهم می زند.

دختران بدانند که در زندگی واقعی، خیلی از تفکرات ساده و زیبای دخترانه‌شان هیچ مصداقی ندارد. دختران بدانند که باید زندگی‌شان را بر فراز ابرها نسازند و واقع‌بینی را چاشنی تفکرات و خیال‌پردازی‌ها و تصویرسازی‌هایشان از دنیای مطلوب شان کنند تا آرامش همراه همیشگی آن‌ها در روزهای زندگی‌شان باشد.

 

مسیرت را مشخص کن

جوانی یک فرصت است، یک فرصت که به‌سرعت برق و باد می‌گذرد و ناگاه خواهیم داد که روزهای شناختن و انتخاب کردن گذشته است و ما هنوز دستان مان از نتایج مطلوب خالی است، شاید خیلی از ما دختران این حادثه تلخ را تجربه کرده‌ایم و شاید خیلی از ما اگر زود به خودمان نیاییم سال‌ها و یا ماه‌ها بعد این حقیقت تلخ را تجربه کنیم و سیلی از ناراحتی‌ها و ناامیدی‌ها وجودمان را فرابگیرد، راستی باید چه‌کار کرد تا در میانه و انتهای راه، دست‌خالی نمانیم و با افسوس و آه و ناله، به راه‌رفته‌مان نگاه نکنیم؟

اگر می‌خواهید که پایان این جاده، سبزی، روشنی و لبخند باشد باید خواسته‌ات، هدفت و مسیرت را بشناسی و انتخاب کنی، آرامش، سهم انسان‌هایی است که می‌دانند که چه می‌خواهند و مقصدشان را در ابتدای راه زندگی مشخص می‌کنند.

اگر می‌خواهید دنیای دخترانه‌تان آرام بماند، مسیرتان را مشخص کنید و بدانید برای چه و به کدامین جهت در جاده زندگی قدم گذاشته‌اید.

دنیای یک دختر جوان به خودی، خود، بادهای ناگهانی و خراش‌های سطحی دارد، این خود شمایید که با انتخاب‌های درست و اصولی دنیایتان را آرام‌تر می‌کنید.

روزهای دخترانه گرم و آفتابی.

/انتهای متن/

درج نظر