سردیس “مروه الشربینی” شهیده حجاب رونمایی شد

همزمان با روز عفاف و حجاب طی مراسمی در پارک لاله تهران سردیس “مروه الشربینی” ، بانوی مسلمان شهید مصری رونمایی شد.

0

سرویس خبر به دخت/

در این مراسم “مهری سویزی” قائم مقام وزیر آموزش و پرورش به تبیین جایگاه زن در جوامع پرداخت و گفت : قدرت های جهانی و امپراطور رسانه از اینکه سیمای زن مسلمان با حریت و آزادگی و دانش و فرهیختگی مطرح شود سخت بیم دارد و وحشت زده است.

وی با بیان اینکه چهره تابناک “دکتر مروه الشربینی” نمایانگر روح متعالی این شخص بود افزود : پرچم اعتقاد و حجاب و عفاف در چهره دکتر شربینی به وضوح مشخص بود و نگاه به سیمای تابناک وی برآمده همه این زیبایی ها است.

 

در این مراسم که جمعی از بانوان مصری نیز حضور داشتند بیانیه روز عفاف و حجاب قرائت شد که متن کامل آن بدین شرح است:

” یکی از برکات تردید ناپذیر انقلاب اسلامی ایران ایجاد موج گسترش بازگشت به عفاف و حجاب در ایران و جهان است. زنان خسته از فرهنگ برهنگی و سرخورده از سیاست آزادی جنسی که رسانه‌های غربی سال‌ها مروج و مبلغ آن بودند با تاثیر پذیری از از این موج در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به فرهنگ عفاف و حجاب روی آوردند و خویشتن داری جنسی را شعار خود قرار دادند. این تاثیری پذیری تا آنجا پیش رفت که خیل گسترده‌ای از زنان اروپایی با هدف به دست آوردن پاکدامنی و کرامت انسانی که اسلام برای زنان به ارمغان آورده است به این دین شریف روی آوردند و مسلمان شدند. امروز سرعت گرایش زنان و مردان اروپایی به اسلام به حدی است که بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات پیو جمعیت مسلمانان اروپا با رشد 35 درصدی تا سال 2030 میلادی بیش از 10 درصد کل جمعیت 10 کشور اروپایی را تشکیل خواهد داد.
نظام سلطه و رسانه‌های وابسته به آن که از مقابله با موج گسترده و روز افزون بازگشت به عفاف و حجاب در کشورهای غربی و نظام‌های تحت سلطه خود در مانده‌اند از همه ابزارها و توانمندی‌های خود برای جلوگیری از گرایش زنان و دختران جوان به حجاب و عفاف و زنده نگه داشتن فرهنگ تباهی و برهنگی استفاده می‌کنند و به ویژه کشورهای اسلامی را آماج تبلیغات ضد عفاف و حجاب خود قرار می‌دهند چرا که به فرمود مقام معظم رهبری سیاست راهبردی اساسی بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب مخالف آن است حتی اگر حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمان دینی هم نباشد با آن مخالف می‌کنند.

در حال حاضر رسانه‌های غربی مبارزه با فرهنگ عفاف و حجاب را از دو راه دنبال می‌کنند نخست ترویج فرهنگ برهنگی و بی بندوباری در رابطه با جنس مخالف با پخش برنامه‌های نمایشی غیر اخلاقی و مبتذل و دوم القای شبهه و ترویج درباره فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف در قالب خبرها تحلیل‌ها و مستندهای جهت دار در چنین شرایطی زنان و دختران مسلمان و متعهد مسئولیتی بسیار سنگین بر عهده دارند که مهمترین آنها عبارت اند از 1- تقویت پایه‌های ایمانی و پایبندی هر چه بیشتر به ارزش‌های اخلاقی مورد تاکید دین مبین اسلام 2- به دست آوردن توانایی لازم برای دفاع عقلانی از فرهنگ عفاف و حجاب 3- حراست از کیان خانواده و جلوگیری از نفوذ امواج مخرب ماهواره به فضای پاک و معصومه خانواده‌های خود 4- احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوت نبودن در برابر رواج گسترده الگوهای غربی پوشش و آرایش میان دختران جوان 5- بهره گیری از ابزارهای جذاب و تاثیر گذار رسانه‌ای و تبلیغاتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، 6- سازمان دهی سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با بد حجابی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب.

شایان ذکر است : مروه شربینی ساكن آلمان بود كه اول جولای سال 2009 به علت داشتن حجاب توسط یك فرد اروپایی با 18 ضربه چاقو مقابل چشمان قاضی و ماموران دادگاهی در آلمان به شهادت رسید.
شربینی پیش از این واقعه از مرد اروپایی به علت توهین و مزاحمتش شكایت كرده بود.

 /انتهای متن/

 

درج نظر