طراحان مد و لباس باید به المان های اسلامی توجه کنند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت:طراحان باید طرح‌هایی متناسب با سلیقه مردم و برخوردار از المان‌های فرهنگی اسلامی ایرانی طراحی کنند تا جوانان به استفاده از این لباس‌ها رغبت پیدا کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از زنان خبر، پروین داداندیش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به تاثیر پوشش مناسب افراد سرشناس در جامعه عنوان کرد: پوشش مناسب بازیگران و ورزشکاران ما الگویی برای جوانان و نوجوانان میشود و جوانان انگیزه و میل بیشتری برای استفاده از این نوع پوشش پیدا می‌کنند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در زمینه ساماندهی مد و لباس و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تنهایی کاری از پیش نمی برند و لازم است فرهنگ سازی در زمینه گسترش پوشش اسلامی- ایرانی انجام شود و فقط با باید و نباید دستیابی به این هدف امکان‌پذیر نیست.
داداندیش ادامه داد: شورای فرهنگی- اجتماعی جوانان ۱۱سال پیش یعنی در سال ۸۴ پیشنهادی داد که بر اساس آن قانون راهکارهای اجرای گسترش عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید .
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: براساس تصویب آن قانون دستگاه‌های مختلف وظایفی را در زمینه ترویج و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب بر عهده گرفتند و دستگاه‌ها باید اقدامات خود را در این زمینه گزارش می‌دادند.
وی اظهار داشت: پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب و اجرای راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب باید میزان اثربخشی آن را در زمینه گسترش عفاف و حجاب بررسی کنیم و در یک نگاه سطحی به نظر می‌آید که وضعیت حجاب در جامعه بهتر نشده است اما به منظور قضاوت دقیق لازم است تحقیقات میدانی در نقاط مختلف کشور انجام شود.
وی تصریح کرد: وزارت ارشاد کارگروه ساماندهی مد و لباس تشکیل داده است که به طور حرفه‌ای در این زمینه کار و به عنوان نمونه هر ساله نمایشگاه‌هایی در زمینه مد و لباس برگزار و نشست‌هایی با دست‌اندرکاران مد و لباس و پوشش ،متخصصان، صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار می‌کند.
داداندیش مطرح کرد: تلاش شده که فرهنگ پوشش اسلامی – ایرانی در جامعه‌ ترویج شود اما طراحان باید طرح‌هایی متناسب با سلیقه مردم و برخوردار از المان‌های فرهنگی اسلامی ایرانی طراحی کنند تا جوانان به استفاده از این لباس‌ها رغبت پیدا کنند.

/انتهای متن/

درج نظر