بانوی نمونه کارآفرین: فرهنگ نپذیرفتن جنس ایرانی بایدعوض شود

بانوی کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی معتقد است: فرهنگی بر جامعه ما حاکم شده که مشتری ایرانی جنس ایرانی را نمی پذیرد و این یک اشتباه محض است که همه افراد برای تغییر این فرهنگ در قبال جامعه وظیفه دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، صدیقه محمدی با بیان اینکه دیگران از اشتباه مردم ما بهره می برند افزود: امروز کشور ایران بسیار قدرتمند در برخی بخش های به ویژه پارچه، طراحی و تولید محصولات پوشاکی است و نیازی به وابستگی به کشورها و فرهنگ های دیگر ندارد.
وی ادامه داد: کشور ایران با داشتن پتانسیل قوی و دانش نو در عرصه طراحی و تولید پوشاک می تواند به طور جدی و قوی بازار خود را تامین کند.
محمدی گفت:فاصله نسل قدیم و جدید در شرایطی شکاف مهمی بین صنعت پوشاک ایجاد کرده که کشورهای منطقه و همجوارما مانند ترکیه و بنگلادش آن را به فرصت بی نظیر تبدیل کرده اند و از هر دو نسل قدیم و جدید برای الگو سازی، تولید و عرصه محصولات به کشورهای دیگراستفاده می کنند.
بانوی کارآفرین در عرصه اقتصادی مقاومتی بیان کرد: اگر در یک جامعه همه افراد با هم حرکت کنند می توانیم جامعه موفقی داشته باشیم.
این بانوی کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی معتقد است اگر در یک جامعه همه افراد با هر میزان توان، مهارت و دانش با هم حرکت کنند می توانیم جامعه موفقی داشته باشیم.
صدیقه محمدی یکی از شهروندان شیرازی است که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و خانه دار است و به واسطه دانش و مهارتی که داشته در سال 94 اقدام به راه اندازی آموزشگاه تولید البسه( کارگاه بافندگی) کرده تا زندگی اقتصادی خود را بهبود و رونق ببخشد.
وی درباره کار خود به خبرنگار ما می گوید: برای راه اندازی کارگاه خود 15 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی دریافت و کار خود را آغاز کردم.
وی که به همراه فرزندان خود در کارگاه تولید البسه مشغول به کار است افزود: در گذشته آموزش هایی در زمینه تولید البسه و بافندگی دیده بودم و برای شروع کار اقتصادی ام به توانایی و مهارت خود اکتفا کردم و با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی کار خودم را آغاز کردم.
محمدی اظهارداشت: این کارگاه را به دلیل علاقه و استقبال بانوان روستایی راه اندازی کردم و از همان ابتدا مشتری ها را مانند خانواده خود می دانستم و کارهای خوب، با کیفیت و با قیمت مناسب را به آنها تحویل می دادم.
وی اضافه کرد: ما در طول سال در این کارگاه کار و تولیدات خود را آماده می کنیم اما عمده فصل کاری ما به دلیل نوع کارمان که بافندگی لباس است، فصل زمستان است که برنامه ریزی کاری ما نیز بر این اساس تنظیم شده است.
او با اشاره به بازار فروش تولیدات خود ادامه داد: بیشتر کالاها و البسه تولیدی کارگاهمان را در مغازه ها و غرفه های نمایشگاهی عرضه می کنیم اما خداراشاکرم که امروز وضعیت بازار فروش ما خوب است و همه کسانی که در این کارگاه کار می کنند راضی هستند.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر در این کارگاه بافندگی برای بیش از 20 نفر اشتغالزایی انجام شده است عنوان داشت: در این کارگاه تولیدی روزانه 12 دست لباس تهیه و برای بازارهای هدف خود ارسال می کنیم.
محمدی افزود: درآمد سالانه ما در این کارگاه بافندگی 36 میلیون تومان است که این میزان نسبت به آورده و سرمایه گذاری که انجام شده مناسب است.
وی گفت: توجه به کارگاه های کوچک زودبازده و در آمدزا باید بیش از گذشته مورد توجه مردم و مسئولان باشد به طوری که هر یک از مردم ما اگر با امکانات خود کارگاه هایی بر اساس مهارت های خود راه اندازی و به دیگران خدمات دهی کنند چرخه ای شکل می گیرد که نتیجه آن رونق اثتصادی در جامعه می شود.
محمدی اظهارداشت: در حال حاضر علاوه بر تولید البسه در این کارگاه، روزانه به 40 نفر آموزش بافندگی البسه رایگان ارائه می دهم تا هر یک از افراد بتوانند به این عرصه وارد شوند و برای رونق اقتصاد خانوار و جامعه تلاش کنند.
این کارآفرین اقتصادی اضافه کرد: تولید در عرصه پوشاک یکی از مهم ترین و کارآمد ترین بخش های جامعه است که علاوه بر داشتن ارزش افزوده بالا، امکان اشتغال زایی گسترده ای را نیز به همراه دارد.
محمدی ادامه داد: من این کارگاه را با دریافت تسهیلات تاسیس کردم اما کمبود نقدینگی برای گسترش کارگاه یکی از آسیب های موجود در این عرصه است که دولت باید به کارهایی که با اشتغالزایی و درآمد مناسب و شرایط مطلوبی برای رونق تولید در بازار دارند، بیشتر توجه کند.
محمدی در ابتدا کارگاه کوچکی را راه اندازی کرده بود و به گفته خود امروز با تلاش های شبانه روزی و الگو پذیری از اقتصاد مقاومتی توانسته راه موفقیت را پیدا کند و به یک کارآفرین موفق در زمینه اقتصادی تبدیل شود.
او معتقد است اگر هر یک از مردم ما با درک صحیح و درست از اقتصاد مقاومتی و همت جهادی برای انجام کار عملی در این زمینه برسند، می توانند در جایگاه امروز من قرار داشته باشند و در ارتقای زندگی خود و کشور موثر باشند.

/انتهای متن/

درج نظر