برخورد پلیس با سلب‌کنندگان حقوق پوشیدگی شهروندان

مدیر کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گفت: اگر شهروندی به پلیس مراجعه و بیان کند حقوق پوشیدگی‌اش سلب شده، با بانی آن برخورد خواهد شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد وطن دوست با بیان اینکه یکی از وجوه ممتاز و متمایز نظام دینی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه آن به ایجاد تقویت، بسط ایمنی روانی، اخلاقی و جمعی در سطح جامعه است، گفت: تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر فراهم کردن زمینه های رشد و تعالی معنوی، اخلاقی و روانی آحاد جامعه و از بین بردن زمینه های دست یازیدن به کنش های مغایر با اصول جهان شمول معنوی و اخلاقی تأکید کرده‌اند و برای رسیدن به این منظور سازوکارهای متعدد و متنوع فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اجتماعی را مورد نظر قرار داده اند و نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و انتظامی کشور را مکلف به پیشگیری از شیوع کج روی ها و مداخله اثرگذار در عوامل مولد ، کنش های مغایر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره پشتیبان اجرای قانون است، گفت: بدون شک اگر شهروندی به پلیس مراجعه و بیان کند حقوق پوشیدگی من سلب شده، با بانی آن برخورد خواهد شد. زنان محجبه همواره از مسئولان، فراهم شدن حضور آسان خود با پوشش کامل را خواستار شده اند و حتما به خاطر دارید بارها خانم های محجبه نسبت به عرضه لباس های نامناسب در فروشگاه ها و عدم تولید و عرضه لباس مناسب و پوشیده، اعتراض کرده اند.
وطن‌دوست با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مسئولیت پیگیری و نظارت برابر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی و بعدا به عهده وزیر کشور گذاشته است، گفت: بر همین اساس تمامی دستگاه های مشمول ماده ۱۶۰ قانون برنامه چهارم توسعه ۲۶ سازمان مؤظف به تشکیل ستاد ویژه، تدوین و تصویب آئین نامه ها و شیوه نامه های اجرایی و نیز راهکارهای اجرایی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب شدند. این شورا نیز نیروی انتظامی را ملزم به رعایت و اجرای محورهای ۲۱ گانه کرد و پلیس هم در همین راستا به منظور اجرای دستورات شورای فرهنگ عمومی اقداماتی با دو رویکرد انتظامی و علمی و فرهنگی طراحی کرد.
مدیر کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد:‌در همین راستا پلیس اقدام به برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی کرده و در تلاش است تا با کمک نویسندگان، عکاسان، طراحان وهنرمندان در نشر مفاهیم قانون مند، اسلامی، پیشگیرانه و ایجابی اقدام کند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس، وی افزود:‌ نظر به اهمیت بحث حجاب و تأثیر نامطلوب بدحجابی در جامعه ضرورت تدوین راهکارهای مناسب علمی برای پیشگیری از روند رو به رشد پدیده بد حجابی که در سطح جامعه احساس می شود، معاونت اجتماعی ناجا اقدام به برگزاری سلسله نشست های تخصصی حجاب با هدف دستیابی به چارچوب واحد در این زمینه کرد که حاصل این سلسله نشست ها دستیابی به دستاوردهای علمی و جمع آوری اطلاعات در سراسر کشور با محورهای توسعه عفاف و حجاب، آسیب شناسی بدحجابی در جامعه بررسی آسیب های اجتماعی خانواده ها، زیبایی شناسی رنگ و پوشش اسلامی، انضباط اجتماعی و تحکیم خانواده و … است.

/انتهای متن/

درج نظر