زنان جمهوری اسلامی در نهضت‌های بیداری مسئولیت فرا منطقه‌ای دارند

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان جمهوری اسلامی به‌عنوان پیشکسوت در قبال زنان سایر کشورها مسئولیت بزرگ و فرا منطقه‌ای دارند.

0

سرویس خبر به دخت/

 عفت شریعتی اظهار داشت: قبل از انقلاب و آغاز آن زنان پا به پای مردان برای پیروزی انقلاب تلاش کرده‌اند که امروز تمام مستندات آن موجود است.

وی ادامه داد: تمام دنیا با وجود پنهان‌کاری‌های نظام سلطه شاهد حضور و مقاومت زنان در تمام عرصه‌های انقلاب هستند و این موضوع باعث شده تا زنان در ایران مسئولیت بزرگ و فرا منطقه‌ای داشته‌ باشند.

وی با بیان اینکه عملکرد زن مسلمان ایرانی همانند آینه است خاطرنشان کرد: زنان مسلمان ایرانی به عنوان پیشکسوت عملکردشان مانند آیینه‌ای است که مورد الگوبرداری زنان در کشورهای دیگر است از این رو باید جامعه را طوری ساماندهی کنیم که مسئولیت فرا منطقه‌ای بانوان به درستی ارائه شود.

نماینده سابق مردم در مجلس افزود: زنان ایرانی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با حفظ شئونات اسلامی قابلیت خود را نشان داده‌اند از این رو زنان جهان علاوه بر الگوی حضور بانوان ایرانی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عملکرد مؤمنانه زنان ایران در مسائل خانواده، تربیت فرزند و همسر‌داری نیز توجه دارند.

شریعتی با ذکر اینکه بیداری جهان اسلام را فقط مردان نمی‌توانند به وجود بیاورند تأکید کرد: زنان نقش مهم‌تری در پیشبرد و موفقیت نهضت بیداری اسلامی دارند.

وی درباره آسیب‌های زنان در نهضت‌های بیداری اسلامی تصریح کرد: همانطور که بیداری رو به رشد است عملکردهای نظام سلطه نیز روز به روز بیشتر می‌شود و آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیداری از مسیر خود منحرف شود.

شریعتی افزود: دشمنان سعی دارند موضوع خانواده را کم اهمیت جلوه داده و زنان را از عزت و کرامت انسانی خود دور کنند. بنابراین برای اینکه حضور زنان استمرار داشته باشد رعایت مسائل اخلاقی باید مورد توجه آنها قرار بگیرد.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر