در کمیسیون اقتصادی پیگیر رفع بحران بیکاری زنان تحصیل‌کرده خواهم بود

در این مدت تشکیل کمیسیون‌های مجلس در اولویت بود، اما در خصوص فراکسیون زنان و خانواده هماهنگی‌هایی برای تنظیم اساسنامه و تقسیم کار صورت گرفته است. تا جایی که من اطلاع دارم – با توجه به این‌که در آخرین جلسه فراکسیون حضور نداشتم – تاکنون فقط اساسنامه نوشته شده، اما کمیته‌ها هنوز تشکیل نشده است.

0

به گزازش به دخت به نقل از مهرخانه، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: از آن‌جایی‌که رشته تخصصی من اقتصاد است، اولین اولویت من مربوط به رفع بحران بیکاری زنان خصوصاً زنان تحصیل‌کرده می‌شود و دومین اولویت من نیز افزایش حضور زنان در سطوح مدیریتی به‌ویژه بخش اقتصاد است.

معصومه آقاپورعلیشاهی؛ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهرخانه، در رابطه با اولویت‌هایی که در زمینه زنان و خانواده در مجلس دهم پیگیری می‌کند، گفت: از آن‌جایی که رشته تخصصی من اقتصاد است اولین اولویت من مربوط به رفع بحران بیکاری زنان خصوصا زنان تحصیل‌کرده می‌شود و دومین اولویت من نیز افزایش حضور زنان در سطوح مدیریتی به‌ویژه بخش اقتصاد است. با توجه به این‌که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هستم، اولین اولویتی که در این کمیسیون پیگیری خواهم کرد رفع بحران بیکاری است و با حضور من، خانم حسینی و خانم سعیدی در کمیسیون اقتصادی، توجه خاصی به اشتغال زنان خواهد شد.

او در خصوص برگزاری جلسات فراکسیون زنان و خانواده و تشکیل‌ کمیته‌های مختلف این فراکسیون بیان داشت: در این مدت تشکیل کمیسیون‌های مجلس در اولویت بود، اما در خصوص فراکسیون زنان و خانواده هماهنگی‌هایی برای تنظیم اساسنامه و تقسیم کار صورت گرفته است. تا جایی که من اطلاع دارم – با توجه به این‌که در آخرین جلسه فراکسیون حضور نداشتم – تاکنون فقط اساسنامه نوشته شده، اما کمیته‌ها هنوز تشکیل نشده است.

نماینده مردم شبستر با اشاره به برنامه‌هایی که برای زنان حوزه انتخابیه خود دارد اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای زنان حوزه انتخابیه دارم، اما اولین اولویت در خصوص بیکاری زنان تحصیل‌کرده است؛ به‌طوری‌که 92 درصد زنان تحصیل‌کرده شهرستان شبستر از دانشگاه به خانه برمی‌گردند. در این رابطه اقداماتی در راستای فعال‌کردن بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط زنان، استفاده از منابع داخلی شهرستان و کریدورهای علمی و سطوح مدیریتی شهرستان انجام خواهیم داد.

/انتهای متن/

درج نظر