تأمین جهیزیه 50 میلیونی برای 75 هزار نوعروس کمیته امدادی

مجری طرح تامین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد گفت: طبق آمارهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، حدود ۷۵ هزار نوعروس بر اثر ناتوانی مالی قادر به شروع زندگی مشترک خود نیستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، حجت الاسلام رضا رویت افزود: دختران دم بخت زیادی هستند که شرایط سخت زندگی، آنان را از ازدواج دور نگه می‌دارد. گاهی دختری “بله” می گوید اما به دلیل فقر، ماهها طول می کشد تا راهی خانه بخت شود. این دختران همیشه از نداشتن‌هایشان می‌ترسند و برعکس همه نوعروسان، با چشمانی غمگین به یارشان “بله” می گویند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سالهای اخیر طرح تهیه جهیزیه آسان در برنامه بسیاری از خیریه‌ها گنجانده شده است و آنها به همت نیکوکاران با تامین جهیزیه‌های در خور یک زندگی مشترک، نگرانی و اضطراب را از این خانواده ها دور می‌کنند و پیوندی را شکل می دهند. امسال طرح گسترده‌ای با نام «آینه شمعدون» با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شکل گرفته و قرار است با همراهی و حمایت مردمی به بیش از ۷۵ هزار نوعروس جهیزیه داده شود.

مجری طرح تامین جهیزیه برای ۷۵ هزار نوعروس کمیته امداد اضافه کرد: طبق آمارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) حدود ۷۵ هزار نوعروس بر اثر ناتوانی مالی قادر به شروع زندگی مشترک خود نیستند. در حال حاضر کمیته امداد، توانایی پاسخ به نیاز ۷۵ هزار نوعروس را ندارد، به همین دلیل طرح آینه شمعدون با هدف جلب حمایت‌های نقدی مردم برای تهیه جهیزیه نوعروسان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این طرح برای هر یک از نوعروسان، یک جهیزیه کامل به ارزش ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که با همکاری تولید کنندگان داخلی، جهیزیه‌ای کامل شامل اقلام ضروری زندگی و با هزینه‌ای معادل ۳۰ میلیون ریال تهیه خواهد شد. خوشبختانه با مساعدت کمیته امداد، ۷۰ درصد این مبلغ (معادل ۲۰ میلیون ریال) تامین شده و تامین ۳۰ درصد مابقی آن (معادل ۱۰ میلیون ریال) وابسته به مشارکت مردمی است. همه افراد در این طرح خیر – که از نیمه ماه مبارک رمضان آغاز شده است- می‌توانند شرکت کند.

/انتهای متن/

درج نظر