مادرها و مادربزرگ‌های ما باکیفیت تر زندگی می‌کردند

باکیفیت زندگی کردن هیچ ارتباطی با خانه بزرگ، یخچال ساید بای ساید، رفاه زندگی، ماشین، برند تیپ و… ندارد . باکیفیت زندگی کردن به ذهن، اندیشه ،آرزوها و سبک زندگی شما برمی گردد.

0

نسیم شهسواری/

 

هرسال حال و هوای تابستان که در شهر می‌پیچد، یاد بعدازظهرهای گرم‌خانه مادر بزرگ می افتم. با فرش قرمز و سماور و حسن‌یوسف‌های کنار باغچه و همین می‌شود که دلم می رود و پا به‌پای مادربزرگ حیات را جارو می‌کند و چای دم می‌کند و بعدازظهر یک روز گرم تابستانی را جشن می‌گیرد.

 یادش به خیر همیشه هفته‌های اول تعطیلی تابستان چند روزی مهمان‌خانه او بودم و همین میهمان بودن کوتاه تابستانی برای من یک دنیا درس زندگی داشت. فکر می کنم همه قدیمی‌ها این‌گونه بودند. شاید شما هم اگر یک روز با زندگی آن‌ها همراه می‌شدید به این مسئله پی برده باشید که خیلی از مادران و  مادربزرگ‌های ما باکیفیت تر از ما زندگی می‌کردند، شاید شما هم اگر آلبوم خاطرات مادران و مادربزرگان تان را ورق بزنید و داشته ها و دستاورد های آن‌ها را مرور کنید و با خودتان مقایسه ای کنید، پی ببرید که زندگی باکیفیت باارزش‌ترین چیزی است که می‌توان از روزهای زندگی آن‌ها آموخت.

اما راستی تابه‌حال دقت کرده‌ایم که ما چه قدر باکیفیت زندگی کرده‌ایم؟

آیا بازندگی کردنمان به فرزندانمان باکیفیت زندگی کردن را آموخته‌ایم؟

باکیفیت زندگی کردن هیچ ارتباطی با خانه بزرگ، یخچال ساید بای ساید، رفاه زندگی، ماشین، برند تیپ و هزار یک نشانه‌ای که این روزها از آن به‌عنوان معیارهای یک زندگی باکیفیت یاد میشود، نیست.

باکیفیت زندگی کردن در ذهن، اندیشه و آرزوها و سبک زندگی شماست.

یک زندگی باکیفیت لزوماً رفاه زده و بی سختی نیست، یک زندگی بی‌کیفیت زندگی ای است که بتوانیم در آن در کمترین زمان ممکن، بیشتر بهترین دستاوردها را داشته باشیم، یک زندگی با کیفیت با وقت‌گذرانی‌های زندگی امروزی و ناصبوری‌ها ی ما در برابر مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی به دست می‌آید.

قدم اول از باکیفیت زیستن درست اندیشی و نیک‌بینی است، یک زندگی باکیفیت بر میزان و معیار عقل معنا پیدا می‌کند.

یک زندگی باکیفیت، با بهره مندی و حداکثر بهره‌وری ها ما از داشته‌های مان به دست می آید، راستی نگاهی به سبک زندگی‌مان در یک سال گذشته بکنیم!

باکیفیت زندگی کرده‌ایم؟

باکیفیت زندگی کردن را هدفی برای ادامه زندگی‌مان قرار بدهیم.

این روزها از حال و هوای زندگی هامان معلوم است که خیلی وقت است کیفیت زندگی‌مان را فدای کمیت‌هایش کردیم.

این روزها از حال و هوای زندگی های مان معلوم است که معنای زندگی باکیفیت را نفهمیده‌ایم.

راستی شما راهکارهای عملی برای یک زندگی با کیفیت را می شناسید؟

برنامه ریزی، صرفه جویی، انتخاب های آگاهانه، مشورت، استفاده از فرصت ها و خیلی چیزهای دیگر از معیارهای مشخص یک زندگی با کیفیت است.

شما نیز راهکارهای تان را با ما در میان بگذارید.

/انتهای متن/

 

درج نظر