تمیز کردن وسایل خانه، وقتی در خواب شبانه اید

بعضی وسایل خانه هستند که در اثر مرور زمان کثیف شده اند و جرم گرفته اند. تمیز کردن این ها نیاز  به کارهایی دارد که شاید 24 ساعت طول بکشد، به اندازه ای که شما یک شب تا صبح می خوابید.

0

برای تمیز کردن وسایل خانه می توانید از راه هایی خاص همراه با زمانی 24 ساعته استفاده کنید:

  • تمیز کردن سر دوش حمام: رسوب های معدنی می توانند منجر به گرفتگی سر دوش حمام شده و در طول زمان بر میزان فشار آب اثر بگذارند. برای پاک کردن و تمیز کردن، کیسه ای پلاستیکی را با سرکه پر کنید و کیسه را در اطراف سر دوش حمام قرار داده و سر دوش را در محلول غوطه ور کنید. کیسه پلاستیکی را در اطراف گردن سردوش با گره ای پیچیده و محکم کنید و بگذارید یک شبانه روز به این حالت بماند. می بینید که روز بعد سرکه رسوب ها را به کلی از میان  برده است.

 

  • پاک کردن لکه ها از ماهی تابه و دیگ: اگر مقداری شیرینی باعث چسبندگی دیگ یا تابه شما شده است، کاغذی خشک را در دیگ و تابه قرار داده و با آب گرم آن را پر کنید. حل شدن این مواد در کاغذ خشک باعث می شود لکه ها و چربی های چسبنده شل شوند و روز بعد می توانید با کمک یک اسفنج تابه یا دیگ تان را به آسانی پاک کنید.

 

  • برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز: پاک کردن چربی ها و نیز غذاهای سوخته و ریخته شده در اطراف گاز کاری خسته کننده است. قبل از خوابیدن هر یک از شعله های گاز را با یک کیسه پلاستیکی بزرگ به همراه یک چهارم فنجان محلول آمونیاک بپوشانید. این جذب در طول شب، باعث می شود که روز بعد به راحتی اجاق گاز با یک اسفنج پاک شود.

 

  • زدودن زنگ از ابزارآلات خانه: یک سینی را با کوکاکولا پر کنید و ابزارآلات را درآن قرار دهید تا به مایع کوکا آغشته شود. بگذارید که عمل جذب یک شبانه روز طول بکشد و روز بعد با کمک یک برس سفت به مالیدن و ساییدن ابزارآلات ادامه دهید. اسید فسفریک سودا به شل شدن آثار زنگ زدگی کمک خواهد کرد.

 

  • پاک کردن لکه های خیس: اگر مبلمان یا فرش شما قربانی لکه های خیسی مانند ادرار یا استفراغ شده،خمیر نان را با آب مخلوط کنید تا عمل جذب به طور کامل صورت بگیردو از یک قاشق برای پخش کردن مخلوط بر روی نقاط کثیف استفاده کنید. به مدت یک شبانه روز صبر کرده و روز بعد با کمک جارو برقی محل مورد نظر را تمیز کنید.

 

  • جرم گیری کتری:جرمی اندک می تواند از رسوب های کربنات کلسیم موجود در آب تولید شده و منجر به رسوب های گچی و بی رنگ در کتری گردد. برای جرم گیری ، یک لیموی ترش را به برش های بزرگ قسمت کرده و درون کتری قرار دهید سپس مقداری آب اضافه کنید. بگذارید آب بجوشد و بعد کتری را از روی اجاق بردارید و یک شبانه روز صبر کنید. اسید سیتریک لیمو جرم ها را شل می کند. روز بعد لیمو و مخلوط آن با آب را خالی کنید و قبل از استفاده از کتری آن را بشویید.

 

  • تمیز کردن اسباب بازی :برای تمیز کردن اسباب بازی های پلاستیکی کودک، یک گالن آب گرم را با سه چهارم فنجان سرکه مخلوط کنید و بگذارید یک شبانه روز این محلول جذب اسباب بازی ها شود. روز بعد اسباب بازی را خوب آبکشی کرده و خشک کنید.

 

  • برق انداختن انگشتر: به سرعت حلقه انگشتر را با پر کردن یک در بطری با محلول ویندکس(شیشه پاک کن) واکس زده و بگذارید حلقه یک شبانه روز محلول را جذب کند. و روز بعد با یک پارچه نرم و صاف آن را خشک کنید .به این ترتیب حلقه براق شده و دیگر جرمی ندارد.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر