ورزش بانوان در برزخ بودن یا نبودن

با آغاز فصل جدید لیگ برتر بانوان در رشته‌های مختلف ،عدم حمایت باشگاه‌ها دغدغه اصلی آن ها برای بودن یا نبودن در مسابقات است.

1

سرویس اجتماعی به دخت/

به آغاز فصل جدید لیگ برتر بانوان در رشته‌های مختلف که نزدیک می‌شویم باید این سؤال را بپرسیم که امسال کدام تیم از لیگ برتر انصراف خواهد داد و آیا قهرمان سال گذشته در لیگ شرکت می‌کند؟

انصراف و عدم حمایت مالی دغدغه همیشه بانوان ورزشکار بوده و هست. بارها و بارها مربیان و ورزشکاران در این خصوص اعتراض کرده‌اند اما دوباره فصل جدید در حال آغاز شدن است و باز هم همین مسئله به دغدغه اصلی بازیکنان و مربیان تبدیل شده است.

متاسفانه لیگ‌های برتر بانوان که بیشتر در رشته‌های هندبال، والیبال، فوتبال و بسکتبال به طور مرتب و متمرکز شاهد برگزاری آن هستیم ،جذابیت و هیجانی ندارد و بیشتر کارشناسان علت آن را نداشتن اسپانسر می‌دانند.

در بسیاری از تیم‌ها مربیان و ورزشکاران بدون اینکه دستمزدی دریافت کنند تنها به دلیل عشق‌شان به ورزش پا به میدان می‌گذارند ،اما به نظر می‌رسد این عشق کافی نیست و بعضی از تیم‌ها در اواسط راه نفس کم می‌آورند و ترجیح می‌دهند ادامه ندهند.

همیشه دلمان خوش بود که بعضی باشگاه‌های بزرگ مانند سپاهان و ذوب‌آهن در رشته‌های مختلف از بانوان حمایت می‌کنند اما هنگامی که پای بی‌پولی به میان می‌آید، این بانوان هستند که باید کنار زده شوند. گویی مسئولان باشگاه‌ها می‌خواهند با انحلال تیم‌های بانوان در بخشی از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند! پیش از این سپاهان تیم‌های بسکتبال و هندبال بانوانش را منحل کرد و امسال هم گفته می‌شود احتمال حضور ذوب‌آهن در هندبال و بانوان بسیار پایین است.

همه ورزشکاران شاهد برتری تیم‌های اصفهانی در لیگ‌های مختلف و قهرمانی پی‌درپی آن ها بوده‌اند، اما مسئله‌ای که هنوز حل نشده باقی مانده این است که چرا باید بانوان حذف شوند؟ برخی اعتقاد دارند چرا هزینه‌های میلیاری این دو باشگاه در فوتبال وجود دارد ،اما بانوان باید کنار بکشند؟

باشگاه‌های مختلف یک سال می‌آیند و سال بعد می‌روند و این نگرانی همیشه برای بانوان باقی می‌ماند که آیا بازهم پا به میدان مسابقات می‌گذارند؟

همین مشکل که آیا هستیم یا نیستیم باعث می‌شود تیم‌ها تا لحظات آخر مهلت ثبت‌نام، آمادگی‌شان را برای حضور در مسابقات اعلام نکنند تا این مهلت بارها و بارها تمدید شود و در نهایت نتیجه این است که تعدادی از آنها در اواسط مسابقات انصرافشان را اعلام می‌کنند.

امیدواریم حال که بانوان درخشش خود را در میادین مختلف برون‌مرزی در رشته‌های انفرادی به نمایش گذاشته‌اند، با تدبیری اساسی در رشته‌های توپی نیز این درخشش را شاهد باشیم و این مسئله میسر نمی‌شود مگر اینکه با لیگی پویا بازیکنانی در شأن تیم ملی پرورش دهیم.

منبع:فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)