زنان بیشتر از مردان در معرض اعتیاد به اسمارت فون‌ها قرار دارند

کاربران اسمارت فون‌ها صرفا از گوشی خود برای برقراری تماس و وب گردی استفاده نمی‌کنند و این دستگاه‌های هوشمند کاربری‌های بسیار متنوع‌تری دارند. اما اندازه و مدت زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان کاربران زن و کاربران مرد متفاوت است. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان برای استفاده از اسمارت فون‌های خود زمان صرف می‌کنند و درنتیجه احتمال معتاد شدن زنان به این دستگاه‌ها بیشتر از مردان است. با تک شات همراه باشید.

0

به گزارش به دخت به نقل از تک شات، در این مطالعه که در کره جنوبی انجام شده است، بیش از 1236 دانشجو از 6 دانشکده مختلف از استان گیونگی شرکت داشتند. نتایج این مطالعه نشان داد که 52 درصد از شرکت کنندگان دست کم 4 ساعت در طول شبانه روز از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند درحالیکه تنها 29.4 درصد از مردان شرکت کننده در طول شبانه روز به این میزان از گوشی خود استفاده می‌کردند.

از سوی دیگر نسبت شرکت کنندگان زن که اعتراف کردند هر روز بیش از 6 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از مردان است: 22.9 درصد در مقابل 10.8 درصد. محققان هشدار داده اند که استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند مشکلات زیادی را برای سلامت افراد به همراه دارد، برای مثال اضطراب و نگرانی.

به گفته یکی از محققان این مطالعه، به کاربران زن پیشنهاد می‌شود که در برخی از ساعات شبانه روز گوشی خود را دور از دسترس قرار دهند. کاربران مرد شرکت کننده در این طرح اغلب در زمان استراحت از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کردند، اما کاربران زن حتی حین راه رفتن یا صحبت کردن با دیگران نیز زیر چشمی به گوشی شان سرک می‌کشند.

علاوه بر این کاربران زن از گوشی خود تنها برای برقراری تماس، بازی کردن یا استفاده از اینترنت برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمی‌کنند. زنان پیوسته گوشی خود را در دست می گیرند تا شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام را چک کنند.

20.1 درصد از زنان شرکت کننده در این طرح در زمان دسترسی نداشتن به گوشی خود احساس ناامنی می‌کردند. میزان این آمار در میان کاربران مرد تنها 8.9 درصد است. تمایل زنان برای برقراری ارتباط از طریق گوشی‌های هوشمند بسیار بیشتر از تمایل مردان است. بسیاری از زنان معتقدند که می‌توان روابط تک به تک را از طریق اینترنت تقویت کرد.

نتایج تحقیق دیگری که در ایالات متحده انجام شده است نشان می‌دهد که وقت گذرانی بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی منجر به مشکلات تغذیه‌ای و تناسب اندام خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر