6 جمله طلایی برای زوج های جوان

برای این که روابط عاشقانه میان زوج های جوان ماندگار و تازه باشد، باید چه کرد، باید چه گفت؟ این زوج ها حتما یه این چند راه کار توجه کنند.

0

در مدت سه سالی که از زمان زندگی مشترک ما می گذشت، موفق ترین ازدواج ها را در کل کره زمین داشتیم.

ما عاشق یکدیگر بودیم، همدیگر را دوست داشتیم وبرای هم هر روز یادداشت عاشقانه می نوشتیم. ما برای یکدیگر هدایای  خاصی می خریدیم. تنها سه سال بود که با هم ازدواج کرده بودیم… اما همسر عزیزم یک دفعه از دستم رفت. او از دنیا رفت و این طور شد که  میان مان جدایی و فاصله افتاد. حالا بیشتر به این فکر می کنم که برای این که عشق میان زوج های جوان تازه بماند، چقدر مهم است که به بعضی کارها و گفته ها توجه داشته باشند. حالا خوب می دانم که چقدر مهم است که تو کسی را داشته باشی که راجع به هر موضوعی با او حرف بزنی، یا کسی که زمانی که داری تلویزیون تماشا می کنی و بستنی می خوری با موهایت بازی کند یا زمان ملاقات با دندانپزشکت را به تو یاد آورشود. اگر تو چنین کسی را داری بدان که انسان خوشبختی هستی.

برای این که عشقت تازه بماند و خوشبختی را در کنار همسرت حس کنی، به این نکته ها توجه کن:

1-این همان چیزی است که من می خواهم

خیلی افراد شدیدا تحت تاثیر این فکر عجیب هستند که چندان درست و به جا نیست که ما به طرف مان بگوییم چه می خواهیم، مخصوصا اگر فرد مخاطب ما یک مرد باشد. اینها فکر می کنند که داشتن رابطه ای عمیق و احساسی با مردی که تنها چند هفته از شروع زندگی شان با او می گذرد، نا بجاست. در حالی که باید دانست هیچ چیز یک رابطه احساسی را مانند انتظارات و توقعاتی که هرگز به طور صریح و روشن بیان نشده، تخریب نمی کند.

2- من تو را انتخاب می کنم

 یک رابطه، انتخابی است که شما هر روز آن را ایجاد می کنید.

این رابطه چگونه است؟ پیوسته به یکدیگر بگویید که به عنوان شریک زندگی طرف تان  را دوست دارید و او مورد انتخاب شماست. حتی اگر برای مثال مجبور شوید که بقایای خمیر دندان شریک زندگی خود را در دست شویی ببینید، اما باز هم  اجازه بدهید که همسرتان بفهمد که چقدر از کنار او بودن و داشتن او خوشحالید. و این با هم ماندن، همان انتخابی است که شما کرده اید و بسیار رضایت بخش است.

3- من عشقت را می فهمم

می دانید که فرصت ها و شانس ها هستند که نشان می دهند چرا همسرتان شما را عاشقانه دوست دارد. مثلا وقتی همسرتان می گوید : تو باهوشی، بامزه ای، پر شوری و یا هنگامی که شوهرتان برای باز کردن در شیشه ترشی به طرز خنده داری شکلک در می آورد و یا اینکه وقتی در شهری که شوهرتان هرگز نبوده، مسیر های اصلی و مهم را می شناسد، این کارهای به ظاهر کوچک که نشانه عشق او به شماست، این ارزش را دارد که از طرف شما مورد  توجه قرارگیرد و در موردش صحبت کنید.

4- از تو سپاسگزارم

گاهی روابط جریان و آهنگی آرام و ملایم دارند. هنگامی که شوهرتان برای شما ذرت درست می کند و یا اینکه وقتی شما برای همسر خود که در حال خشک کردن و تمیز کردن پیشخوان آشپز خانه است، قهوه درست می کنید یا زمانی که مشغول انجام کاری خاص بوده اید و شوهرتان به بچه ها در منزل کمک می کند، این کار ها پایه و اساس رابطه خوب و محکم شما و از لحاظ معنوی بسیار با ارزش است. حتما این کارهای هر چند کوچک را مورد قدردانی قرار دهید.

5- لطفا دیگر این کار را تکرار نکن

 هنگامی که همسرتان کاری را انجام می دهد که منجر به ناراحتی شما می شود از او با لحنی ملایم بخواهید که آن را تکرار نکند. زندگی کوتاه است. پس زمان را هدر ندهید و کینه و غیظ هم را به دل نگیرید. کینه ها را به دور اندازید. نور و گرمای عشق شما می تواند این ناراحتی ها را بسادگی از بین ببرد.

6- دوستت دارم

عشق در مفهوم کلی و عمومی واژه ای بزرگ بوده و تمامیت دارد اما دوست داشتن کسی بسیار مهم تر است.دوست داشتن همسر بهترین راه محبت و عشق ورزی است.

زمانی که شما به همسرت می گویی: عاشقت هستم، اثرش ناپایدار و سطحی است. اثر این جمله مانند خداحافظی پس از تلفن و موقع رفتن بیرون از خانه است. اما خاطر نشان کردن به کسی که چقدر دوستش داری،  مانند خاطر نشان کردن آن است که چقدر از او قدر دان و سپاسگزار هستی و در کل دوست داشتن سطحی متفاوت از تحسین است.

منبع : یاهو/انتهای متن/

درج نظر