نگاه جهانیان به توان بانوی ایرانی محجبه در المپیك لندن

نماینده تكواندوی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن با اشاره به نوع پوشش مورد استفاده در این بازی ها تاكید كرد:‌ در این بازی ها، جهانیان نظاره گر توان بانوی محجبه ایرانی خواهند بود

2

سرویس خبر به دخت/

 ‘سوسن حاجی پور’ در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد: به عنوان یك بانوی مسلمان و ایرانی افتخار می كنم كه در بازی های المپیك 2012 لندن، پوشش اسلامی دارم.

وی افزود: در مسابقات آسیایی و جهانی، برخی بانوان ورزشكار حجاب داشتند ،ولی فكر می كنم در رقابت های تكواندو زنان المپیك لندن تنها كسی هستم كه با حجاب اسلامی شركت می كنم و این مساله توجه خیلی ها را جلب خواهد كرد.

نماینده تكواندو ایران در المپیك لندن افزود: از آنجا كه در مسابقات كسب سهمیه هم، من با همین حجاب خیلی خوب ظاهر شدم، این بار هم ثابت كنم كه بانوی مسلمان ایرانی از تمام شرایط برای كسب عنوان قهرمانی برخوردار است.

وی در خصوص وضعیت آمادگی جسمانی خود گفت: هر ورزشكاری یك دوره، فراز و نشیب دارد و در رقابت های تایلند من در اوج بودم ولی در این فاصله كم پس از كسب سهمیه، تمام تلاش خود را كردم و خدا را شكر در اردوی كره جنوبی توانستم خودم را خیلی خوب نشان بدهم.

حاجی پور گفت: در حال حاضر با توجه به نزدیك شدن به زمان برپایی بازی های المپیك، تمرینات خیلی فشرده و سنگین تر شده ولی باید قبول كرد كه كار در المپیك سخت خواهد بود و در مقابل از نظر روحی و سطح تمرینات در وضعیت امیدوار كننده ای هستم.

وی افزود: یك روانشناس با هماهنگی فدراسیون تكواندو به طور اختصاصی در حال بررسی روحیه من است و با راهنمایی های وی، اعتماد به نفس و توان روحی من به سطح مطلوبی رسیده است و تصور می كنم هیچ عاملی نتواند موجب تضعیف روحی و جسمی من شود.

وی در خصوص برنامه های فدراسیون تكواندو برای ارتقاء سطح آمادگی اش گفت: فدراسیون تكواندو واقعا در این مدتی كه در اردو بودیم،‌ برای ما سنگ تمام گذاشته است.

وی در خصوص میزان شناخت از توان حریفان خود گفت: لوح فشرده تمامی مبارزات حریفان خصوصا مبارزات منجر به دریافت سهمیه المپیك از سوی فدراسیون تكواندو در اختیارم قرار گرفته است.

منبع:فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)