تاسیس دو کلینیک تخصصی خانواده و کودک

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد، با آموزش صحیح می تواند موجب پیشرفت یک جامعه شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی تهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز در کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و سومین جشنواره ملی خانواده‌شناسی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: ما باید به دانشجویان آموزش دهیم تا جامعه دچار مشکلات اجتماعی نشود.

تهرانچی افزود: امروزه نهاد علمی باید با محوریت خانواده تشکیل شود زیرا اگر بخواهیم جامعه موفقی داشته باشیم، باید به تربیت خانواده‌های سالم و موفق بپردازیم.

وی ادامه داد: خانواده کانون رشد و تربیت فرزند است و مدل‌های رفتاری در کودکان در همین کانون گرم ترویج می‌یابد، ما باید الگوهای رفتاری در بین خانواده‌ها را به طور صحیح آموزش دهیم.

تهرانچی گفت: پرداختن به موضوع خانواده هیچ‌وقت پایان‌پذیر نیست و این نهاد مسئولیت بزرگی در تربیت آینده‌سازان کشور دارد.

برگزاری 10 نشست تخصصی در کنگره علمی خانواده شناسی
در ادامه مراسم فرشته موتابی دبیر کنگره آسیب‌شناسی خانواده گفت: مسائل خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است که برای حل مشکلات و آسیب‌های ناشی از آن باید به فکر آموزش درست در بین زوجین جامعه باشیم.

وی بیان کرد: پژوهشکده خانواده در 13 سال گذشته 20 کنگره با محوریت خانواده برگزار کرده که در این مراسم ها هزار و 600 مقاله در 22 محور به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شده است.

دبیر کنگره آسیب‌شناسی خانواده ادامه داد: در این کنگره با بررسی سمینارهای گذشته موضوعاتی را که بیشتر مورد استقبال خانواده‌ها و مردم قرار گرفته بررسی می شود.

موتابی یادآور شد: حوزه‌‌هایی که با محوریت خانواده هستند باید پژوهش‌های بیشتری در آن صورت بگیرد تا جامعه به سمت رشد سوق داده شود.

تأسیس کلینیک خانواده و کودک در پژوهشکده خانواده
در ادامه مراسم محمود حیدری رییس پژوهشکده خانواده گفت: این پژوهشکده 13 سال پیش کار خود را با هدف آموزش خانواده‌ها برای تربیت فرزندان این مرز و بوم آغاز کرده و امروزه به عنوان یک رشته در تحصیلات تکمیلی، دانشجویان بسیاری را جذب می‌کند.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد رشته بالینی خانواده بررسی مسائل مختلف خانواده‌ها از جنبه‌های اقتصادی، روانشناسی و سیاست است.

حیدری در خصوص راه‌اندازی اولین رشته متمرکز خانواده در پژوهشکده خانواده گفت: با ایجاد این رشته دانشجویان علاقه‌مند بسیاری جذب آن شدند و در سال تحصیلی جدید شاخه روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب می‌کند.

وی تأکید کرد: دانشجویان دکترای بالینی قرار است در سال تحصیلی جدید جذب این پژوهشکده خانواده شوند تا این پژوهشکده قطب علمی در حوزه مسائل خانواده در کشور شود.

حیدری در پایان گفت: کار مهم این پژوهشکده حمایت از پژوهش‌های تخصصی در موضوع خانواده و انجام تحقیقات است.

وی یادآور شد: 2 کلینیک تخصصی خانواده و کودک و مرکز آموزشی توان‌بخشی کودکان استثنایی در این پژوهشکده به زودی تأسیس می‌شود.

عملکرد ضعیف‌ سازمان‌ها در آموزش مبحث خانواده
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید حسین شاه مرادی دبیر شورای عمومی کشور گفت: بر طبق احادیث و روایات، جامعه‌ای موفق است که خانواده‌های سالم و بانشاطی داشته باشد.

شاه مرادی تأکید کرد: امروزه متأسفانه جوانان هیچ استقبالی نسبت به ازدواج نشان نمی‌دهند و این زنگ خطر بزرگی برای کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: آموزش، مشاوره قوانین و احکام در موضوع خانواده تا به امروز به خوبی صورت نگرفته و نتیجه این عملکرد ضعیف بالا رفتن آمار طلاق در 5 سال اول زندگی زوجین است.

وی در پایان یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی تلاش‌های زیادی را در زمینه آموزش مؤثر جوانان در حوزه خانواده انجام می‌دهد و امیدوارم سازمان‌ها و دستگاه های ذیربط از ما حمایت کافی کنند.

/انتهای متن/

درج نظر