پیاز داغ مجلسی

حتما هر وقت پیازداغ کرده اید، متوجه شدید که پیازها نرم می شوند.یه وقت هایی به پیازداغ ترد و مجلسی احتیاج داریم واسه تزئین روی غذا، تزئین روی کشک بادمجون یا آش. ما طرز تهیه ی پیاز داغ مجلسی را برای شما عزیزان آموزش می دهیم.

0

گروه هنروزندگی سایت به دخت/

برای تهیه پیاز داغ مجلسی می‌توانید از نمک و یا شکر بسته به ذائقه خود برای طعم‌دار کردن آن بهره ببرید.

نکته‌ای که در هنگام سرخ کردن پیاز داغ مجلسی و در کل برای سرخ کردن کلیه مواد سرخ کردنی بهتر است بدانید این است که بهترین روش برای سرخ کردن، سرخ کردن به وسیله روغن داغ که با حرارت ملایم داغ شده باشد است و همچنین بهتر است فرآیند سرخ کردن نیز با حرارت ملایم صورت بگیرد تا پیاز و یا هر ماده دیگر که درون تابه است مغز پخت شود و به طور کامل و به مرور زمان سرخ شود.

همچنین لازم به ذکر است که بهترین روغن برای سرخ کردن، روغن کنجد می‌باشد که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و از این روغن چندین مرتبه برای سرخ کردن می‌توانید استفاده نمایید.

این در صورتی است که روغن زیتون از میان روغن‌ها کمترین سطح مقاومت را در برابر حرارت داشته و برای سرخ کردن به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشد و بهتر است به صورت خام در انواع سالادها و غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مواد لازم:

پیاز به میزان لازم

کنجد به میزان لازم

نمک یا شکر یک پینچ(به میزانی که ما بین دو انگشت سبابه و شصت جای گیرد)

 

طرز تهیه:

پیاز را به صورت خلالی و یا نگینی (بسته به سلیقه خود) خرد کنید.

سپس در تابه‌ای مقداری آب را به جوش آورید و پیاز‌ها را به مدت 5 تا 6 دقیقه درون آب جوش بریزید.

در این مرحله پیاز‌ها را با آب سرد آبکشی کرده و اجازه دهید کاملا آب آن گرفته شود.

در نهایت پیاز‌ها را در روغن غوطه‌ور کرده و زمانی که کمی تغییر رنگ داد به اندازه یک پینچ (به میزانی که ما بین دو انگشت سبابه و شصت جای گیرد) نمک به تابه اضافه کنید و اجازه دهید پیاز‌ها کاملا کاراملی و طلایی رنگ شود.

در صورت تمایل پیاز داغ را درون سبد ریخته تا روغن اضافی اش خارج شود و در نهایت پیاز داغی مجلسی و ترد داشته باشید.

/انتهای متن/

 

درج نظر