برای رفع معضل بی‌حجابی فقط شعار داده می‌شود

یک کار‌شناس مسائل مهدویت گفت: ما برای رفع معضل بی‌حجابی فقط شعار و سخنرانی داشته‌ایم و داد و بیداد به راه انداخته‌ایم که همه آن‌ها ظاهری بوده است. ما اگر در این عرصه برنامه داشته باشیم بسیاری از خانم‌های جامعه ما پذیرای حجاب هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که مسائلی مانند حجاب و نماز و امثال این موارد جزء موضوعات مهم دین محسوب می‌شود که باید سرمایه‌گذاری‌هایی اساسی در کشور بر روی آن‌ها صورت بگیرد» اظهار کرد: معضلات فرهنگی که ما در جامعه داریم کم نیست. یکی از همین معضلات، بی‌حجابی و بدحجابی است که متاسفانه ما در این مقوله راهکار تربیتی که قرآن به ما ارائه داده است را فراموش کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: خداوند برای هر حرکتی از توحید، معاد و امامت کمک می‌گیرد اما ما برای رفع معضلات فرهنگی این شاخصه‌ها را فراموش کرده‌ایم. برای رفع معضل بی‌حجابی باید به سمت خدا‌شناسی و مسائل توحیدی حرکت کنیم. نماز و روزه یکی از محورهای حضرت حق است. ما اگر بخواهیم بر روی اصول دینی و فرهنگی حرکت کنیم باید قبل از اینکه وارد فروعات دین شویم به اصول دین بپردازیم.

این کار‌شناس مسائل مهدویت با بیان این‌که «نیروی انتظامی در مسائل امنیتی همواره موفق بوده است» گفت: متاسفانه هر سال اردیبهشت ماه که هوا بهتر می‌شود تا خرداد یک سری طرح را اجرا می‌کنیم اما پس از آن تمام برنامه‌ریزی‌ها را فراموش می‌کنیم. برای حل مسأله حجاب اگر بخواهیم به صورت امنیتی وارد شویم این حرکت اثرگذار نیست. بلکه باعث می‌شود یک سری از مسائل بد‌تر تشدید شود.

کفیل با بیان این‌که «هر سال متاسفانه با ورود برخی از نیرو‌ها به این عرصه مسأله حجاب در کشور بد‌تر تشدید می‌شود» تاکید کرد: در رابطه با حل معضل فرهنگی حجاب ارگان‌هایی همچون صدا و سیما و وزارت ارشاد اسلامی کجا هستند و برای حجاب چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ در الفبای صدا و سیما حجاب در کجا قرار دارد؟ چقدر صدا و سیما و ارشاد در این عرصه فعال بوده‌اند؟ حوزه‌های علمیه ما برای رفع معضل بدحجابی در جامعه چقدر برنامه ارائه داده است؟

وی یادآور شد: مشکل ما در بحث حجاب این است که یک مقطعی شعاری وارد این موضوع می‌شویم ولی پس از آن معضل را‌ رها می‌کنیم. جامعه ما برای پذیرش حجاب آماده است ولی ما تاکنون در این عرصه کاری نکرده‌ایم. حجاب را امنیتی کرده‌ایم. چند نفر را گرفته و پس ازآن آزاد کرده‌ایم. ولی هیچ کار پایه‌ای برای رفع معضل بدحجابی در جامعه نداشته‌ایم.

این کار‌شناس مسائل مهدویت در ادامه با بیان این‌که «برای رفع معضل بدحجابی همه مجموعه‌ها باید وارد کار شوند» گفت: ‌ما ابتدا باید دلیل و ادله‌های بدحجابی را در جامعه بررسی کنیم وضع حجاب در کشور ما از همه جا بد‌تر است. در دنیا، ایران بیشترین میزان مصرف لوازم آرایشی و مدل آرایشی و زینتی را دارد. در اروپا سرلخت بودن فرهنگ عمومی آن‌هاست ولی فرهنگ ایران و انقلاب ما حجاب است.

کفیل ادامه داد: با این همه شهید، انقلاب و جانباز چه شده است که ما در جهان در آرایش و بی‌حجابی اول شده‌ایم و حتی به نوعی در بی‌حیایی هم پیشرفت می‌کنیم. وضع کشور ما هر روز در مقوله حجاب بد‌تر از روز گذشته می‌شود، چرا؟ چون برای حجاب برنامه نداشته‌ایم و این معضل به نوعی دغدغه مدیران ما نبوده است. ما چقدر به دانش‌آموزان و دانشجویانمان یاد داده‌ایم که وقتی وارد مدرسه و دانشگاه می‌شوند چه بپوشند و چگونه رفتار کنند؟

وی تصریح کرد: ایران زن با حجاب و متدین بسیار دارد، ولی این وضع حجاب یک کشور انقلابی و اسلامی نیست و دلیل آن هم این است که به شبهات پاسخ داده نشده است. ما در این عرصه مشکلات را بر گردن ماهواره و ترویج فرهنگ غرب در جامعه می‌اندازیم و مگر در کشور عراق که همسایه ماست ماهواره وجود ندارد. ما که می‌گوییم کمترین میزان تاثیرپذیری را از فرهنگ غرب داشته‌ایم پس چرا در مقوله حجاب درصدد رفع مشکل بر نمی‌آییم؟ و آن را به گردن این گونه موارد می‌اندازیم.

این کار‌شناس مسائل مهدویت تاکید کرد: ما در عرصه حجاب فقط شعار و سخنرانی داشته‌ایم و داد و بیداد به راه انداخته‌ایم که همه آن‌ها ظاهری بوده است. ما اگر در این عرصه برنامه داشته باشیم خیلی از خانم‌های جامعه ما پذیرای حجاب هستند. بنده بار‌ها وقتی با بانوان صحبت کرده‌ام و دلیلی بدحجابی آن‌ها را پرسیده‌ام گفته‌اند چون تابع جمع هستند و جامعه این گونه است آن‌ها هم بی‌حجاب شده‌اند یعنی جو کشور ما تمایل به بی‌حجابی پیدا کرده است که این جو باید درمان شود.

کفیل گفت: ‌چه بسا حتی در مواردی می‌توانیم بگوییم صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مروج فرهنگ غرب در جامعه هستند و به نوعی آن‌ها اندیشه و فرهنگ اسلامی را در جامعه ترویج نمی‌دهند. چقدر سازمان تبلیغات و ستادهای نماز جمعه ما مروج فرهنگ اسلامی بوده است. اینکه صرفا بخواهیم شعاری وارد شویم راه به جایی نمی‌بریم. باید به صورت اساسی معضلات فرهنگی را رفع کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر