مسایل حوزه بانوان باید در کارگاههای تخصصی شناسایی شود

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه مسایل حوزه بانوان باید در کارگاه‌های تخصصی شناسایی شود، اظهار کرد: باید موارد شناسایی شده را اولویت‌بندی کنیم تا با حل مشکلات بانوان، آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه گیلان، دکتر فهیمه فرهمندپور در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گیلان با بیان اینکه انتظار ما از کارگروه‌های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان فراتر از سایرین است، اظهار کرد: این تلاش‌ها باید به نحوی ساماندهی شود که به تحقق انتظارات برنامه‌ریزان از این کارگروه‌ها بینجامد.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی بر ضرورت همکاری و هماهنگی بین دستگاهی در موضوعات مربوطه تاکید دارند، افزود: دستگاههای اجرایی متعدد با حوزه های عملکردی و ماموریتی متنوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این موضوعات مرتبط هستند.

borna ghasemi-11-102.jpg

مشاور وزیر کشور در امور بانوان تصریح کرد:در شرایط کنونی باید بتوانیم فعالیت های کارگروه را بررسی کنیم که چقدر توانسته موفق باشد، مسایل را تدبیر کند، مشکلات را کاهش دهند و با استفاده از ظرفیت حوزه بانوان در مسیر اهداف و ماموریت ها ایفای نقش کند.

دکتر فرهمندپور ادامه داد: هیچ ساز وکار منسجم و قابل اعتمادتری از کارگروه زنان و خانواده در استانها برای رسیدگی به مسایل حوزه زنان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید پیش از این فهرستی جامع، کارشناسی شده و مورد توافق از مسایل حوزه زنان و خانواده های گیلانی تهیه می شد، گفت: حوزه زنان نیازمند فعالیت مسئولانه، همه جانبه و هم افزاست تا با پرهیز از موازی کاری و به حاشیه رفتن سهم خود را در حل کردن مشکلات جامعه ایفا کند.

وی با بیان اینکه مسایل حوزه بانوان باید در کارگاههای تخصصی شناسایی شود، ادامه داد: باید موارد شناسایی شده را اولویت بندی کنیم تا با حل مشکلات بانوان، آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با تاکید بر ضرورت حل مشکلات زنان سرپرست خانوار، گفت: درگام نخست باید شرایطی فراهم کنیم که مسئولیت خانواده بر دوش زنان نیفتد و با مسایل افزایش دهنده تعداد زنان سرپرست خانوار مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار محصول بی مسئولیتی برخی مردان در پذیرش مسئولیت های زندگی هستند، افزود: لازمه اتفاقات خوب، تصمیم گیری های قاطع در این کارگروههاست که با حضور مدیران و اعضای اصلی در جلسات محقق می شود.

فرهمندپور با بیان اینکه اگر مصوبات این کارگروهها اجرایی نمی شود بدلیل عدم حضور مدیران اصلی در جلسات کارگروههاست، اضافه کرد: تشکیل گروههای کاری به شکل اتاق های فکر و هسته های کارشناسی برای تصمیم سازی ضروری است، تا این بسته های تصمیم سازی در کارگروههای تخصصی اولویت بندی شود و شکل عملیاتی یابد.

وی یادآور شد: کارگروه تخصصی زنان و خانواده باید بتواند مرجعیت خود را برای حل مسایل زنان حتی در موضوعات و کارگروه های دیگر اثبات کند و بعنوان مرکز تخصصی و تصمیم گیری در حوزه زنان بتواند گامی ارزشمند در جهت حل مشکلات بانوان بردارد.

نسل جوان امروزی چهره رحمانی و لطیف دین را نمی شناسد
مشاور وزیر کشور در امور بانوان در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با بیان اینکه متاسفانه نسل جوان امروزی آنچنان در دنیای مجازی غرق است که چهره رحمانی و لطیف دین را نمی شناسد، افزود: دشمنان با ابزارهای مختلف تلاش می کنند اسلام را دین جنگ و خشونت نشان دهند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند روحانیت در جامعه امروزی، اظهار کرد: مردم از روحانیت و جایگاه امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه حرف شنوی دارند.

وی با بیان اینکه می توانیم با استفاده از جایگاه روحانیت چهره حقیقی اسلام را به جامعه امروزی بیش از پیش بشناسانیم، افزود: دینداری در دنیای مدرن امروزی بعنوان مانع بزرگی در برابر آسیب ها و لغزش هاست.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از متلاشی شدن ازدواج ها وظیفه ماست، تصریح کرد: در احادیث و روایات بارها به مودت زوجین توصیه شده است؛ لذا این مصادیق زیبا باید در تریبون نماز جمعه و مجالس مردمی به گوش آنان برسد.

دکتر فرهمندپور با بیان اینکه جوانان جامعه امروزی ناآگاهانه جذب زیبایی های دروغین فرهنگ غرب شده اند، ادامه داد: بی شک اگر همین جوانان جلوه های زیبای دین اسلام را بشناسند و در میان خانواده مشاهده کنند به فرهنگ غربی گرایش نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از نسل جوان امروزی آنچنان در دنیای مجازی غرق است که چهره رحمانی و لطیف دین را نمی شناسد، افزود: دشمنان با ابزارهای مختلف تلاش می کنند اسلام را دین جنگ و خشونت نشان دهند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه روحانیت چهره غنی و زیبای دین مبین اسلام را برای مردم آشکار کنند، اضافه کرد: دین اسلام به موضوع احترام به دختران و زنان، حفظ حرمت خانواده و توجه به جایگاه محبت و عشق ورزی توجه ویژه دارد.

/انتهای متن/

درج نظر