برگزاری کلاس‌های رایگان برای فرهنگ‌سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی از برگزاری کلاس‌های رایگان برای فرهنگ‌سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،مصطفی راستینه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با فرهنگسرای بهاران به منظور آموزش به خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: دشمن امروز از طریق جنگ نرم نفوذ کرده و ما باید همه دست به دست هم دهیم و مقابل آسیب‌های اجتماعی بایستیم.

وی ادامه داد: باید آسیب‌های پنهان اجتماعی را شناسایی کرده و غربالگری انجام دهیم؛ سپس خانواده‌ها، مردم و مسئولان را نسبت به این آسیب‌ها آگاه کنیم و بعد از آن به راههای پیشگیری و مقابله بپردازیم.

مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی در فرهنگسراها و فرهنگسرای بهاران اظهار داشت: بیش از 80 درصد کلاس‌های ما رایگان است و بابت فرهنگسازی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

راستینه از وزارتخانه‌ها و مسئولان دولتی خواست تا در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اهتمام بیشتری به خرج دهند و تاکید کرد: اگر فرهنگ سازی و پیشگیری انجام گیرد نیازی به مقابله جدی نیست ؛ مثلا در زمینه اعتیاد اگر پیشگیری مناسبی انجام می‌گرفت نیازی به ساخت تعداد زیادی کمپ‌های ترک اعتیاد نبود.

وی درباره مهمترین آسیب‌های در حال حاضر جامعه گفت: اعتیاد و افزایش آن در بانوان، طلاق و گسترش آن در روستاها و عدم آموزش مناسب در مقابل آسیب‌های اجتماعی انجام گرفته که امیدواریم همه در راستای کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی همت کنند.

/انتهای متن/

درج نظر