راه‌اندازی پورتال «مشاوره ازدواج»

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی پورتال مشاوره ازدواج است که آن را اواخر ماه جاری افتتاح می‌کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،محمد مسعود کریمی، افزود: از 13 شاخص حوزه جوانان، 5 اولویت را در نظر گرفتیم که شامل ازدواج و خانواده، اشتغال و کسب و کار، مشارکت‌های اجتماعی و توسعه سمن‌های جوانان، فضای مجازی و اوقات فراغت می‌شود.

وی در ادامه گفت:‌ در حوزه اشتغال و کسب و کار در فضای مجازی و برندسازی قصد داریم گام‌های جدی برداریم. برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان نیز جزو برنامه‌های ماست. این دوره‌ها را تدوین کرده‌ایم و قرار است ماهانه دو دوره توانمندسازی استانی داشته باشیم. این دوره‌ها به موضوعات اقتصادی و شیوه‌های درآمدزایی می‌پردازد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز به دستور استاندار اصفهان اظهار کرد: تفاهمنامه‌هایی نیز بین اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان در حال انعقاد است تا از این طریق در جهت توانمندسازی جوانان در زمینه کسب و کار و اشتغال تلاش کنیم.

کریمی با اشاره به راه‌اندازی خانه جوان گفت: قرار است خانه جوان در خانه تاریخی “کیوان” راه‌اندازی شود. این بنا مرمت شده است و نیاز به مرمت مجدد ندارد و قصد داریم این مرکز را در صورت امکان در هفته جوان بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با مجمع عالی نخبگان منطقه چهار کشور اظهار کرد: این کار به منظوری شناسایی و حمایت از نخبگان انجام شده است.

کریمی ضمن اشاره به پورتال اوقات فراغت استان اصفهان درباره برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: 12 اردیبهشت جلسه ستاد استانی ساماندهی امور جوانان درباره اوقات فراغت است. محسن طلایی – مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه حضور می‌یابد علاوه بر آن از برخی سمن‌های جوانان فعال در اصفهان بازدید و نشست دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره اوقات فراغت در هفته جوان با هدف معرفی برنامه‌های فراغتی دستگاه‌های اجرایی استان و سمن‌ها و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه اوقات فراغت در سال 94 برگزار می‌شود؛ علاوه بر آن قصد داریم جشن بزرگ جوانان رابرپا کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه یکی از دستورکارهای ما درسی و هشتمین جلسه ستاد استانی ساماندهی امور جوانان بررسی برنامه‌های هفته جوان است، گفت: حدود 160 برنامه استانی به این مناسبت آماده کرده‌ایم. هفت برنامه، کلیدی است که هر روز یکی از آن‌ها اجرا می‌شود. 160 برنامه هم دستگاه‌ها دارند. در شهرستان‌ها یک جشن جوانان و در صورت فراهم شدن شرایط جشنواره حضرت علی اکبر را در استان و شهرستان ها برگزار می‌کنیم که شامل تجلیل از برترین جوانان در موضوعات مختلف می‌شود.

کریمی در پایان با اشاره به وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان اظهارکرد: تا پایان سال گذشته 60 سمن دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان داشتیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال 95 نیز همین تعداد را راه‌اندازی می‌کنیم البته ارتقای کیفی آن‌ها نیز مدنظر ماست البته خوشبختانه سمن‌های جوانان استان اصفهان از نظر میزان فعالیت و کارایی از سمن‌های سرآمد کشور هستند.

/انتهای متن/

درج نظر